Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 2 juni 2015

Colliekompisarnas road trip söndag!

Av Marru - 2 juni 2015 00:07

En ny dag och nya utmaningar. Det var dags för agilitytävlingen idag. Det var inte många anmälda, men vi var några tappra alla fall. Det skulle först bli ett hopplopp och ett agilitylopp, som var kvalificeringslopp till ett finallopp. Lizzies hopplopp var säkert. Jeris hopplopp var..... Ja, han fick ju för sig att han skulle hälsa på lite kompisar. Men jag var och hämtade han och vi fortsatte på banan. Ja, resten gick ju ganska bra sen. 

 

Sen blev det ett agilitylopp. Den här gången var startordningen omvänd. Så nu skulle jag starta med Jeri. Han tog hoppet, och så över balansen. Yes, tänkte jag, nu kör vi. Men ack vad jag bedrog mig. Där var ju den där snyggingen han hälsade på förra vändan. Och som ett litet minne så pinkade han på filten som dom hade över sin stålbur     . Efter det fick inte han nån chans mer. Då var det bara och vänta på Lizzies tur. Hon körde på lika säkert som vanligt. Men efter slalomet så hade jag tappat bort mig lite. Just ja, där var hoppet. Men vid det tillfället hade hon hunnit springa förbi den och så ta den från fel håll. Jaja, man kan ju inte vänta sig nåt annat när man är med i Fagersta KK. Det är nästan ett krav att man tappar bort sig nån gång om man skall vara med där   .

 

Ja, det blev ju inget finallopp för Jeri, men däremot för Lizzie. Det räckte ju med att man hade klarat ett av dom tidigare loppen. Den här gången var banan mycket knepigare, med några staket bla. Balans, tunnel och första staketet avklarat. A-hinder men lite långsamt slalom. Sen blev det ett litet staket igen och några hopp igen. Sen var det dags för det sista staketet. Det enda jag hade i huvudet att jag fick inte komma för långt, för då skulle hon hoppa det andra hindret i staketet från fel håll. Alltså hon skulle komma mellan första och andra hindret. Men istället så hoppade hon över hindret hon precis hoppat över, från fel håll. NEEEJJJJJJ!!!! Jaja, det var det. Sen var det bara några hinder kvar. 

 

Ja, vi får väl vara nöjd med en tredje placering i själva hoppklassen.

 

 

 

Vi blev ju klara ganska tidigt på söndagen. Vi hade ju lovat Felix att på söndag spelar vi minigolf och äter pizza sen på kvällen. Först så såg det lite tveksamt ut med golfen. Men till slut så slutade det och regna, så vi tog en chans. Vi hade tur för det var uppehåll nästan hela tiden. Det kom några droppar en liten stund. Fast fördelen var ju att vi behövde inte vänta på vår tur, och hade inga bakom oss som väntade på sin tur. Jag spelade ganska koncentrerat och lugnt. Det gick väldigt bra. Så pass bra att jag vann. Trots att jag hade några med mig som försökte på egna regler. När vi var och lämnade tillbaka klubborna, så sa hon i reception att lämna in lappen. De hade en tävling där den som spelat banan med minst slag kunde vinna en resväska. Hon sa att det var nästan ingen som lämnat in sin lapp. Så jag tänkte att jag kan väl göra det, men inte tror jag mitt resultat räcker till. 

 

Efter golfen så gick Felix och jag en vända med hundarna, och passade samtidigt på och ta några cacher. Sen åkte vi och hämtade pizza. De hade verkligen en konstig meny på den pizzerian. Det kom några typer dit som beställt tidigare och hade suttit ute och väntat att det skulle bli klart. De hade bla pizza med en massa pommes frites på. Har jag väl aldrig sett på en pizza, och har lite svårt att tänka mig att det skulle vara gott. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards