Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 17 januari 2020

Händer mycket här!

Av Marru - 17 januari 2020 22:45

Jag som hade tänkt skärpa mig och skriva mer. Ja, det ser man ju hur bra det går   . Men jag har jobbat varje dag sen skolorna började efter jullovet. Visserligen inga långa dagar. Men man är ganska tom i huvudet ändå när man kommer hem. Sen finns det ju en anledning till varför tiden inte riktigt räcker till. Vi har råkat bli med valp   . Precis, råkat! Jag som hade bestämt att om jag inte kan springa när detta år är slut, så lägger jag ner allt som har med hund och göra. Dom får bli vanliga sällskapshundar. Så går jag och köper mig en valp. Men denna valp gick inte att motstå. Så charmig så man bara kan bli. Hon är övertecknad, men det spelar ingen roll för mig. Hon är helt underbart ljuvlig. Hon har samma pappa som Viiru. Så Jeri är farbror även till henne. Deras pappa är ju halvbror till Jeri, de har samma mamma. 

 

        

 

Nu har hon bott hos oss i 2 veckor. Ja, hon blev 4 månader samma dag vi hämtade henne. Därför hon är så stor på bilderna. Så en del tid har försvunnit är.

 

Förra helgen hade vi tävling hela helgen. Först på lördagen var det Vintercup. Jeri hade bestämt sig för att ha knäck i sina lurar dagen till ära. Så det blev disk i båda loppen. Viiru yrde bara omkring som vanligt. På söndag hade vi rallylydnadstävling och jag dömde. Vi hade dubbla avancerade klasser. Den första banan såg riktigt rolig ut, om jag får säga det själv. Den måste vi bygga upp på nån träning sen. Jag brukar ju sällan provbygga mina banor före tävling. Ritar dom på ett rutpapper där jag kör med att 2 rutor är 1m. Fick jag lära mig av en fd domare. Det brukar fungera. Men ibland när jag skall prova nåt nytt så vill jag kanske provbygga nån kombination. Därför är det ibland lite svårt att säga före tävling hur banan känns på riktigt. Men här är dom båda två. Just ja, på den andra banan så fick jag fel nummer på banskissen. På banan är skylt 14 211, men uppe på fältet med momenten står det 311. 211 är det rätta. 

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards