Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

Fiskepremiär

Av Marru - 13 maj 2008 00:27

Ja, då har vi haft årets fiskepremiär. Solen sken från en klarblå himmel. Men när vi kommer fram till sjön, jösses vilka isvindar. Frös precis hela tiden. Bara för att det var så fint hemma så tog man ju inte på sig tillräckligt med kläder. Tur nog hade jag picnic-filten jag fått från jobbet en sommar i bilen, så det var bara och hämta den.


Den sjön vi fiskar i är en liten sjö mellan Smedjebacken och Ludvika. Men den är perfekt för hundarna för det mesta. För på baksidan är det inhägnat för det är egentligen en fårhage. Fast idag var fåren i en annan hage lite längre från sjön. Så idag fick dom springa lösa hur dom ville alla 3.


Det sprangs fram och tillbaka på bryggan. Jag tyckte det såg lite otäckt ut, för det är så breda springor i bryggan. Micki och Farina tar det ju lungt, det är vana vid det. Men Lizzie, det var full fart nästan hela tiden. Till slut så insåg ju hon också att det går lite lättare om man saktar ner lite. Ibland kunde hon komma springande i full fart, och sen ta ett jätteskutt mot Micki som stod i början bryggan. En gång höll hon på och plumsa i. Hon blev alla fall blöt om rumpan *S*.


Micki och Farina lekte kossor ett tag. De åt gräs, sen blev det dags och spy. Lizzie har inte lagt till den vanan än. Farina däremot äter gräs jämt hon kommer åt.


Ja, fick vi nån fisk då???? Jepp, fick upp 3 st fina regnbåge. Så nu vet ni vad vi skall äta imorgon *S*. Ugnsstekt regnbåge. Det var länge sen sist. Har ju en så liten frys, så det vi fick upp förra sommaren är uppätet för länge sen. Men nu är det säsong för att fiska nytt.


Imorgon skall vi åka och träffa våran nya hundkompis, en dalmatinerkille på 18 månader. Sen skall vi åka på slyngelkurs. Få se om det blir sista gången imorgon på den.

 
 
Eva

Eva

13 maj 2008 10:01

Vad fint det ser ut där:-) Kul att få lite fisk iaf.. Hihi, så de lekte kossor:-)
Gör våran katt med ibland..
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Bettan

Bettan

15 maj 2008 20:18

Men du, nu blir jag lite avis, stekt regnbåge, Mums!
Oj va skönt för hundarna att få springa omkring så där. De blir som kalvar på grönbete. Våra är också kossor..:))

Brr..jag har vinterjackan på när jag går ut med hundarna. Undrar om den lilla påsen med sättpotatis vi satte gror nu när det år så kyligt.

Kramizar

http://lojdstrom.se

 
Sussie och jyckarna tre...

Sussie och jyckarna tre...

16 maj 2008 21:26

Vad gott med regnbåge, har sonen som fixar sådant till mig. är det en ny vovvekompis till colliegänget ni har skaffat. Hoppas jag får träffa honom på klubben någon gång framöver....

http://jyckarna.hundsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards