Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Här går det undan!

Av Marru - 22 februari 2009 17:27

Vi var på agilitykursen idag på förmiddagen, Lizzie och jag. Det var tydligen den sista på nybörjarkursen :-o. Den var bara på 4 ggr, så nästa vecka börjar vi på fortsättningskursen. Men den här farten så är vi ju tävlingsklara till sommaren, alla fall inom hoppklassen.


Ja, vi tragglar fortfarande med gungan. Fast ledaren sa att om hon hade varit rädd för gungan hade hon inte gått på den alls. Utan att hon har fått en fix idé i hjärnan att mans kall fjäskas med henne, och lägga ut pannkakor utefter hela gungan *S*. Så idag bestämde vi oss för den hårda linjen, ingen fjäsk, ingen pannkaka förräns hon har kommit till den ena ändan av gungan. Väl där gjorde vi lite olika, ibland så lyfte jag ner henne, ibland sänkte vi gungan, ibland tog vi ner gungan och lät den slå i lite lätt i backen. Men upp skulle hon vare sig hon ville eller inte.


Vi började idag med lite framåtdrivning på hopphindrena. Det går bra för henne, och hoppar jättefint gör hon. Slalomet gick kanonbra, fast Lizzie och jag bara gått 3 kursgånger bara. Gjorde den faktiskt en gång utan att jag behövde visa nåt alls, bara gå bredvid sakta. Sen gjorde vi en kombination med hopphinder, böjd tunnel, hopphinder. Ett framförbyte fixade vi också.  Jag är helnöjd, hon följer mig jättebra. Det är mig det hänger på nu, att jag visar henne rätt och tydligt vart hon skall.


Imorgon skulle vi varit iväg igen på fortsättningskursen, men då börjar våran allmänlydnad så istället åker jag dit på onsdag på dagen när de har öppet hus. Sen blir nästa redan på torsdag. Så här är det fullt upp. Lydnad på måndag, agility onsdag, torsdag. Sen ringde de från Swebus alldeles nyss om jag kunde köra imorgon. Ja, men inte sent sa jag, så jag får sluta kl 16.15, börjar 6.58 Får väl hoppas att det inte är alldeles för bökigt och köra imorgon.

 
 
Reneth

Reneth

22 februari 2009 21:21

Härligt med så mycket hundträning på en vecka. Hoppas morgondagens turer blir mindre snörika än det har varit här under dagen..
Kramis
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Jill

Jill

23 februari 2009 07:14

Man behöver bara ett första pris för att gå upp inästa klass... Men nu har han en titel framför namnet... Kul att de går med fart i agilityn... Men hur orkar du springa??? Ring metall idag och hör... Jag vill veta vad de sagt till dig :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Helan

Helan

23 februari 2009 13:40

hejhej.. så kul att ni är färdiga, spännande då å se om de blir tävling i sommar.

Men guu, så sjuka regler, jaadu, inte konstigt att folk tackar nej för jobb.. de förstår man juh. Helt otroligt såna jäkla regler de har.
Hoppas de gick bra me turen iaf, så du fick komma dej hem i tid. Kan tänka mej de kan bli långa dagar.
Usch, här är jag så virrig i skallen idag, å magen, har nyss vaknat, jobbar natt nu.. så man är inte riktigt redo än.
Bäst å börja göra lite nytta.. ska se om jag inte ska uppdatera bloggen först.. OM jag orkar..kram Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

23 februari 2009 14:13

Oj oj oj, vad du/ni är duktiga. Ja, man ska ju visa vem som bestämmer, säger jag som har en ouppfostrad hund...

Ha en fin jobbardag!

Kramr Bettan

http://lojdstrom.se

 
Susanne

Susanne

24 februari 2009 11:25

Halloj tjejen vad skönt att du har hund och får komma ut. Blir ju inte så när man inte har något djur. Men nu när våren börjar närma sig, så bestämmde jag och en arbetskamrat att vi ska ut och röra på oss en gång i Veckan ialla fall med början V 11.
Sedan så överväger jag att ta bort min blogg det tar alldeles för mycket av min tid att hålla på med både den HS och alla grafikgrupper. Vet inte tycker att jag bara sitter vid datorn . Ja du får ha det så gott Kramen Damen säger Susanne

http://snoddas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards