Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Träning mm!

Av Marru - 28 april 2010 23:36

 

Idag var jag till skogen i Smb, och la ett par spår. Sen åkte mamma och jag till affären och handlade, och gjorde en sväng till kyrkogården igen för att titta till blommorna. Tycker det ser ganska eländigt, grådaskigt och skräpigt, fast det blir väl bättre när det börjar bli grönt ute.

 

Sen var vi till torget också, köpte 2 flaskor mjöd. Det är ju snart Valborg och då måste man ha mjöd. Fast jag har aldrig köpt färdigt förut, särskilt inte på plastflaska. Det har jag trott inte skall gå. Har ju tidigare gjort mjöden själv, men nu har jag inte plats för en massa flaskor i kylskåpet, nu när vi bara har en halva. Skall bli spännande och se hur det smakar. Hon som står vid torget och säljer finska varor sa att alla tycker det är gott. En hade tom påstått att det smakar lika gott som det som hans mamma gjorde. 

 

När vi kom tillbaka till mamma så började det precis regna, så jag tog Lizzie på första spåret. Det gick inte så bra, hon fattade inte så mycket, beror säkert på löpet. Fast nu är det länge sen vi provat sist, har inte lagt spår sen den lilla nyckelincidenten. Sen tog jag Micki bara för att han skulle känna att han får göra nåt. Det gick bättre fast han irrade lite ibland, tror det fanns trevliga dofter där i skogen.

 

Senare på kvällen åkte Lizzie och jag på agilityträning. Alla som var där tränade på lite vad de ville ikväll. Jag började ju med gungan, såklart. Den gick väldigt bra, tyckte att Lizzie började faktiskt ha lite drag mot gungan. Visst gick det sakta ibland när hon var uppe på den, men det går mycket bättre. Skall bli spännande och se hur det blir med en gunga med filtmatta på, istället för den vi har på klubben.

 

Sen var det ett moment som var med på en av agilityloppen som inte gick precis som den skulle så jag provade på en ny variant på den. Den som jag provade gick faktiskt mycket bättre än vad den jag gjorde i söndags. Då var det en raksträcka med hinder, sista hindret i raksträckan hade ett hinder bredvid sig. Så hunden skulle hoppa över den sista i raksträckan, för att sen svänga till höger för att ta den bredvid, och sen återigen den som var sist på raksträckan. Jag stod i mitten och visade runt, men det blev bara knas. Idag provade jag att visa henne över den första, stannade kvar på samma sida och lockade henne över den andra. Så det blev ett framförbyte där, sen vred jag mig mot det tredje hindret. Det fungerade mycket bättre, alla fall idag.

 

Sen provade vi lite slalom, lite bakombyten. Sen var jag tvungen och testa om hon kom ihåg tunnlarna. Alltså att det ligger 2 tunnlar bredvid varandra. Man skickar in hunden genom den första, men man springer inte med vid sidan, utan står kvar där man skickade in hunden.  När hunden kommer ur tunneln så visar man med en vid båge med handen att hunden skall in i den andra tunneln fast från den bortre sidan. Det gick kanonbra, man tror i början att det där kommer aldrig att fungera, utan att man måste följa med hunden hela vägen. Men det gick.

 

Sen var det dags och åka hem. Hade ju fått en lapp under tiden jag var till Smb, att vattnet kunde eventuellt vara avstängt. Det var en vattenläcka i nån ledning, för att hitta vattenläckan så var de tvungna att lyssna med nån apparat för att hitta den.  Så vattnet kommer troligtvis vara avstängt av och till. Eventuellt skulle den vara avstängd hela natten. Så jag har hällt vatten i 2 10-liters dunkar. Vi får väl hoppas att dom fixar det där snabbt.

 
 
paula

paula

30 april 2010 19:06

Hej! Jag köpte faktiskt ingen mjöd i år, såg flaskorna dock...lite nostalgisk blev man allt!
Däremot köpte jag idag finsk leverkorv och, som alltid, ägg. Tycker torgtanten har dom största o godaste äggen med underbara gulor. Dom berättade förresten att dom tar över en affär i Borlänge på södra Backa, som nu säljer thailändsk mat. Dom ska kombinera thailändskt och finsk, haha, och kommer väl att ha blandat även i torgbilen.
Ha nu en skön valborgshelg, vi blir hemma ikväll, Loppan är så skotträdd. Imorgon blir det Falun och Blinka och valparna som får besök. Ja, o barn och barnbarn förstås, fniss
Kramen

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards