Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Borstning!

Av Marru - 14 augusti 2010 21:58

Idag har det varit den stora borstardagen på Lizzie. Hon har ju börjat fälla efter löp nu, och det lossar hur mycket som helst. Förstår inte att det kan lossa så mycket av en hund. Här är högen, man ser inte hur stor den verkligen är, för skulle ha tagit bilden uppifrån, men det är mycket.

 

  

 

Synd att man inte vet vem som skulle ha användning av det, för här skulle det finnas mycket och spinna av. Men det blev trots allt lite kvar på henne också. Nu är hon fin inför morgondagens agilitytävling i Frövi.

 

  

 

Igår kväll gav jag dom varsin Dentastick, här ligger flickorna på rad, men man får vara snabb med kameran för dom är snabba, flickorna. Micki däremot, han är klok nog att ställa sig lite vid sidan, han är ju långsammare, och då finns det risk att nån snor hans.

 

  

 
 
"Bettan"

"Bettan"

14 augusti 2010 22:37

De e bara så vackra dina Collie hundar. Å jag kan trösta dig med att mina de fäller fast att de inte är löpande :)... Hade varit konstigt om hanar gick i löp också :) he he he...

Jag brukar dock att lägga ut mitt i buskarna, så fåglarna kan ta det till sina bon inför vintern m,m,... Å hujeda mig så fort de kommer för att hämta det :)

Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

Marru

15 augusti 2010 23:48

Attans, då har jag varit ute helt fel. För jag har trott att de vill ha det på våren.

 
Gunilla

Gunilla

16 augusti 2010 00:46

Jösses vilken hög med hundhår.
Klart har man stora hundar, så blir det väl ganska mycket kan jag tänka mig.
Så fint *tjejerna* ligger intill varnadra :)

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
birgitaoz

birgitaoz

24 augusti 2010 00:21

Hej!

Vilka fina hundar du har. Jag hade för flera år sen en collie blue mearle (stavningen kanske inte är rätt). Det blir lite minnen. Det är vackra hundar.
Det var en tjej jag hade.

Det var kul att titta på dina hundar.

Lite nostalgi

Birgitta Öz


http://birgittaoz.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards