Colliekompisarna

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Marru - 8 augusti 2010 18:21

Idag så var det dags för dag 2 i Dala-Floda. Vädret såg väl lite si och så med imorse, men vi fick trots allt fint väder hela dagen. Vi har klarat oss från för mycket regn på nästan alla våra tävlingar. Det är bara den andra dagen i Avesta som regnade bort mer eller mindre, sen hade vi ju regn en halv dag på Bergslagsveckan, men den dagen tävlade inte vi. Det är ju lite tråkigt när det regnar för då måste man ha på sig dom där fotbollsskorna när man springer, och jag föredrar och springa barfota, särskilt när det är slut med den säsongen snart.

 

Vi började med hoppklass idag. Först hade vi två hopphinder, sen kom muren, och efter muren en tunnel som var i lite konstig vinkel från muren sett. Gick och funderade hur jag skulle göra där. För hade jag hållt mig på höger sida hela vägen, så hade jag krockat med Lizzie när hon kommit över muren, och jag skulle visa henne till tunneln. Så jag bestämde mig för att göra ett framförbyte efter andra hopphindret, och sen göra ett till byte när hon var inne i tunneln. Det fungerade bra. Sen efter en annan tunnel kom slalomet och efter det en tunnel med en vinkel så att det var bäst och ta felslalom, alltså att jag har Lizzie till höger om mig. Hon brukar ju vara säker på slalomingångarna, men inte idag, så vi fick vägran och 5 fel där. Men sen fixade vi resten av banan galant. Placering 23, fel 20,54, varav 5 var hinderfel och resten tidsfel. Sluttid blev 60,54.

 

Hoppklass large hann inte bli klart förräns de var klara med small och medium på agilitybanan. Så då gjorde dom en banvandring för dom som var klara på den andra banan, och så fick vi köra våra lopp fast det inte blev i nummerordning. Egentligen hade vi startnr 38, men vi fick starta som nr 15 eller nåt sånt. De sa vi ju inte nej till. Vi var klara med våra lopp redan före 10.

 

Agilityklass då, vart lite besviken där för gungan var inte med. Nu när vi börjar få flyt där så är den inte med   . Men det fanns en del svängar där som såg lite luriga ut när jag stod bredvid och tittade på när dom andra körde. Men det såg bättre ut när man gick banvandringen, och det gick bra. Slalomet tog bara lite lång tid, men vi klarade det den här gången, fast det var fel slalom. Så våran placering i agilityklass blev 15, 0 hinderfel, tidsfel 9,04 och sluttid 59,04. Nu måste vi börja träna på slalom så att vi får lite mer fart där, för där sparar vi in sekunder.

 

Men annars var det en bra helg, 4 starter, och bara en disk. Nästa helg skall man upp nästan mitt i natten för då är det tävling i Frövi, vilken tur att vi skall dit bara på söndag, annars var det också en 2-dagars tävling.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards