Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Till Småland!

Av Marru - 20 augusti 2010 10:12

Idag skall vi åka ner till Småland och hälsa på lite colliekompisar. De var ju här och hälsade på i våras. Vi åker så snart jag matat hundarna och vi har packat bilen. Tänker ta det lite lugnt neråt, har ju inte varit nånstans alls i sommar. Ja, förutom tävlingarna, men då har man bara åkt direkt till tävlinsgplatsen, och sen hem igen. Jag vill gärna åka på en tur där man kan stanna upp lite, äta, ta lite kort mm. Inte bara gasa. Sen får vi se hur det blir på hemvägen med den saken, det kommer nog bli diskussioner på den fronten. Anledningen till det är att vi fick nyckeln till våran lägenhet igår. Vi skulle ju fått den tidigare, hade maken och hon som bott där kommit överens om. Men hon har haft så stressigt så hon glömt bort det helt, för det var hon som skulle tagit kontakt med oss så fort hon lägenheten besiktad, men glömt bort det, hon är ju egen företagare. Så då kommer maken säkert ha bråttom hem, men jag skall nog försöka tala runt han, vi har ju alla fall 3 veckor på oss och flytta.

 

Imorgon skall vi följa med på en inofficiell utställning. Synd att man inte visste riktigt hur det blir med flytten för då hade man kunnat anmäla Clara dit också. Visserligen så hade jag ju först i början tänkt anmäla Lizzie till en agilitytävling som går i Nässjö på söndagen. Men det blev inte heller av pga att vi inte visste om vi skulle ha full rulle flytt just då. Men nu har vi bestämt att vi åker ner, sen får vi börja flytta när vi kommer hem. Bredbandet har jag beställt flytt till onsdagen, får väl hoppas att vi hinner flytta till dess. För innan vi fick nycklarna så hann jag ju lova att jag skulle jobba på tisdag, hela dagen. På måndag skall jag till frissan och klippa mig, onsdag har jag fotvård, men den skall jag nog flytta på, för sen på onsdag kväll är det en officiell kvällstävling i Dala-Floda.

 

Stressigt nu verkar det som, men det blir nog bra i slutändan.

 
 
Ingen bild

Sussie & jyckar tre...

20 augusti 2010 19:15

Kör försiktigt och njut av lite ledighet, det tycker jag du gör rätt i :)
Ses på onsdag, kanske kan samåka, undrar om jag hittar rätt, det var ju ett år sedan sist, Dala-Floda alltså. Du får stå efter vägen vid Söderbärke så hakar jag på din bil :)

 
Gunilla

Gunilla

21 augusti 2010 22:46

Jaha ni ska ner till *mörkaste Småland* :)
I Småland bodde vi ngn gång på -60 talet när mamma hade gift om sig, men vi bodde där bara i ca 6-7 år. Mamma trivdes aldrig där eftersom hon inte blev bekant med våra grannar, så hon ville upp till Sthlm igen.
Hade det varit MC väder i sommar så hade vi kört ner där och tittat omkring där jag bodde när jag var ungdom. Är ju inte född där precis, men det kan ju ändå vara intressant att se hur det ser ut där nuför tiden. Kanske att man hade träffat på *forna klasskamrater* vet inte, men kanske.
Det blir säkert fler tillfällen isf längre fram.


Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards