Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Träningsdag idag!

Av Marru - 12 september 2012 23:06

Så hamnade man på agilityträning idag alla fall, fast det inte var så tänkt från början. Det vart en väldigt bra träning. Vi hade 3 kombinationer ute. Först starten från agilityklass i Örebro. Där Lizzie sprang in i tunneln istället för över balansen. Så det tränade vi på, och kan ju säga att damen hade väldigt stort tunneldrag. Men vi fixade det några gånger. Lite slalom tränade vi också, och alla gånger utom en hade hon perfekt slalom.

 

Sen den andra kombination var starten från hoppbanan i Sala i helgen. Jag tyckte det gick lite långsamt för henne på den, så jag ville ju försöka få upp lite fart på den. Tycker det gick ganska ok.

 

Sen var den tredje kombinationen en där vi tränade blindbyte. Men den hade vi inga större problem med för blindbyten är ju vår grej. Jag tycker om dom, de fungerar väldigt bra också. Det blev även lite träning på bakombyten, men bara några gånger.

 

Annars så var jag till Smebacken idag. Var med mamma till affären och sen till kyrkogården. Planterade återigen nya blommor på pappas grav. Det spelar ingen roll vad vi planterar där för de verkar inte trivas där. Men den ligger ganska skuggigt till, det är ju så mycket stora trän där solen kommer inte fram där ordentligt. Hade ju planterat sommarnejlikor i början av sommaren, men dom blommade aldrig ordentligt. Sen för några veckor sen så planterade vi dit 2 krysantemum. Dom andras är kanonfina, men på våra var det bara en massa knoppar som hade regnat bort. Nu får vi se vad det blir. Mamma ville ha dit en hortensia och cyklamen så vi får väl se hur länge det håller sig.

 

Anledningen till att jag var till mamma redan idag var att jag skulle till AF också. Då slapp jag åka två vändor, för hade ju alla fall blivit tvungen och åka imorgon eller övermorgon. Vi hade en ganska intressant, och kanske givande diskussion. Men vi får se vart det leder till, om det leder till nåt alls.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards