Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Kursavslutning!

Av Marru - 15 juni 2010 22:48

Idag hade vi avslutning på våran rallylydnadskurs. Så vi hade en låtsastävling, och eftersom vi hade fått dit en domare utifrån som byggde bana och allt så skulle vi tydligen också tävla. Så jag tog med mig både Lizzie och Clara. Sen var det några till som kom från som också gick låtsastävlingen.

 

Vi som har haft kursen skulle tydligen starta, men jag fick alla fall välja vilken hund jag skulle börja med så jag tog Lizzie som första hund då. Hon gick ganska bra idag, men hon nosade i backen så vi fick lite poängavdrag där. Men hon fick alla fall 90 poäng och hon vann den låtsastävlingen. Sen fick alla dom andra tävla en gång. Det gick kanonbra för våra deltagare också, killen kom gått kursen för oss kom 4.

 

Men när alla kört en gång så fick jag då gå med Clara. Henne har jag ju bara tränat lite då och då här ute på gården. Men nu måste Jenny som var våran domare ha varit väldigt snäll, för Clara kom tvåa på tävlingen med 81 poäng. Husse vart överlycklig när han hörde hur bra det gick för Clara, så henne får jag träna lite mer med, för hon verkade tycka att det var roligt med rallylydnad. Men hon hade lite för bråttom, hon hamnade före mig när vi skulle göra vänster svängar bla.

 

Sen när dom flesta gått hem så fick jag lite hjälp med platsliggning, eller störning kanske man skall kalla det. Det var 4 hundar förutom Lizzie, och hon låg still hela tiden och inte ett ljud så det är hon kanonbra på. Sen provade jag några hopp med henne med lydnadshoppet dom har på klubben. Det är ju inte riktigt samma sak med lydnadshopp och agilityhopp. Lydnadshoppet är ju täckt, agilityhoppet är ju bara en pinne som ligger på tvären mellan hinderstöden. Det gick också kanonbra. Fast nu har hon börjat med dom där dumheterna att hon skall lägga sig hela tiden. Säger jag sitt så slår hon sig i backen. När jag skall göra ett läggande så slänger hon sig på backen innan jag gett kommandot för att hon vet att det kommer. Ibland hinner jag bara ta några steg, pang så ligger hon där bara för att hon vet att det kommer. Ja, egna initiativ kan hon verkligen ta.

 

Fast nu är det sängen som kallar, jobb imorgon.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards