Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Hett idag!

Av Marru - 29 juni 2010 23:50

Idag har det verkligen varit hett. Dom sa på nyheterna att det har varit den varmaste dagen hittills. I Falun hade det varit över 28 grader varmt. Så det har bara varit och ta det lugnt med hundarna idag. Om jag hade tagit en boll och gått ut med Micki, han hade säkert sprungit efter den. Han har inte vett att hålla sig lugn när det är en boll framme, trots hettan. Själv har jag hållt på lite med hemsidan, skrivit ett brev (för hand), till min brevkompis i Norge. Hon är inte intresserad av datorer så hon har inte ens en mailadress. Så det blev till och ta fram penna och papper  och sätta sig ner och skriva lite. Måste fixa lite bilder och skicka till henne. Det hade varit mycket enklare med mail.

 

Sen har jag borstat Farina, nu kan det inte finnas nåt kvar på henne som kan lossna. För jag hittade inge underull alls på henne när jag var klar. De är ju inne på att byta om till sommarklänning, Farina och Clara. Lizzie har inte kommit dit än, men hon löpte mycket senare, så hon byter om till sommarklänningen i höst hon.

 

Sen har jag skannat in lite bilder, dom första bilderna på Micki och Farina är ju tagna med vanlig kamera. Farina har vi inga valpbilder alls på. Det tycker jag är lite trist. Frågade uppfödaren en gång, men hon hade inga heller. Tycker i och för sig att det var lite konstigt med tanke på att hon fotar alla valpar. Men enda bilden hon har på Farina är en som hon fått av oss.

 

Men alla fall så hittade jag den här bilden i skannern, tror inte att jag har visat den förut. Klockan som farfar har gjort. Han måste ha varit nånstans mellan 75-80 när han gjorde den klockan. Den klockan var ett av föremålen som det stod att barnen skulle dra långsticka om vem som skulle få den sen. Kommer inte ihåg vad dom 3 andra var, vet att det fanns 4 lite mer värdefulla saker som pappa och hans syskon fick dra långsticka över.

 

  

Den här klockan finns hos min farbror, som bor kvar i stan där i närheten av byn farfar och farmor bodde i. Tur var väl att det var han som fick den för den andra farbrorn hade säkert sålt den vid det här laget. Hade pappa fått den så hade han gett den till just den här farbrorn som nu har den.

 
 
Helén

Helén

30 juni 2010 04:25

Hallååå.. guu, vad jag varit usel på å hälsa på överallt.. men som sagt, min dator är halft döö.. den stänger ner titt som tätt.. usch. Ska lämnas in snart.

Hur är de me alla finfina dogz då? Ni får väl inte solsting, varken de å fästingar är skoj. Å som du säger, de är nog skit de medlen de säljer.. här uppe är de ju inte såå mycket fästingar iof, de har funkat för oss, men de finns ju andra hemkokade varianter.. har haft ett som jag en gång fick av en tränare på kurs jag gick.. den var bra..me vitlök å rosmarin å guu, vet vad.

Hoppas ni får ha de fortsatt bra utan att dogzen storknar..kram på er. Helén å flocken.

http://helanshala.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

30 juni 2010 21:32

Jag har oxå en hel del *pappersbrevvänner*
Har tagit över några efter mamma, sedan hon gick bort för ca 12 år sedan, så jag har en hel del att *pappersbrevprata* med.
Bl.a en i Finland.
Hon var sommarvikarie på ett jobb som jag hade i Sthlm på: -80 talet, och sedan dess har vi haft brevkontkat. KUL
Mina andra pappersbrevvänner har inte heller ngn dator, så vill man sända bilder, så får det oxå gå via *snigelposten*
Håller med dig att det är smidigare att sända bilder via mail.
MEN det finns dom som tycker sig inte ha ngn användning av ngn dator.
Konstigt egentligen på 2000 talet, men men folk är olika, helt enkelt.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards