Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Agilitytävling Dala-Floda dag 1!

Av Marru - 7 augusti 2010 22:46

Imorse åkte vi till Dala-Floda och deras tvådagars agilitytävling. De kör tävlingarna på 2 banor samtidigt, agilityklass ena banan och hoppklass andra banan. Vi med stora hundarna började med agilityklass idag, och medium och small på hoppbanan, sen byter vi, så det gick undan ganska bra idag. Vi var hemma redan vid ett-tiden idag, sällan man kommer hem så tidigt från en agilitytävling.

 

Det var en ganska rolig agilitybana idag, med alla 3 kontaktfältshinder. Men jag hade bestämt mig att jag skall fånga upp Lizzie så fort som möjligt efter föregående hinder. Men jag hade inte behövt oroa mig. Gungan som var hinder nr 2 idag gick hon på direkt, ingen tvekan. Hon gick sakta över, men det gör inget, då slår den ju inte ner, för hon stannade inte upp mitt på gungan utan hon gick i jämn fart. Sen var det några hopp, och säcken, efter dom kom A-hindret, men det har inte varit vårat problem sen vi kom över den på kursen. Efter det så hade vi några hopphinder igen, och slalom. Slalomet gick hon hela vägen, och återigen några hopphinder, och sen kom balansen. Hon såg ut som om hon ville gå åt sidan, men jag visade med handen och sa hennes namn så då kom hon, och hon gick över balansen kanonfint. Sen dom 4 sista hopphindrena var en kombination där jag hade tänkt göra ett framförbyte för att inte få till nåt onödigt stopp. Men hon hade så bra fart där så jag tänkte att jag chansar med ett bakombyte, och det gick bra.  Såhär ungefär såg slutet ut. Denna har jag haft lite problem med för jag har alltid fått ett stopp, med slutresultatet att Lizzie också gjort det.

 

Under banvandringen planerade jag att jag skickar henne över hinder nummer ett, springer på andra sidan hopphindret för att sen skicka henne över hinder 2 med höger hand och springa på vänster sida om det hindret för att skicka henne över hinder 3 sen, och fyran. Men eftersom hon hade fart, så skickade jag henne över ettan, stannade kvar på den sidan, kallade in henne över tvåan, och sen skickade jag henne över trean med vänster hand, och gjorde ett byte bakom henne och hopphindret för att springa mot fyran. Nu har ju hindrena andra nummer i verkligheten för de var dom sista hindrena på banan. Så slutet är jag speciellt nöjd med.

 

  

  

 

Våran placering blev 14, tid 52,02 med 0 hinder fel och 5,02 tidsfel. Hur många starter och disk det var på det loppet glömde jag titta på. Men det var alla fall 60 anmälda, och den här gången var vi inte näst sist bland som som klarade sig utan disk.

 

Sen hann vi gå en vända i skogen innan det var dags för hoppklass. Där var det 3 hopphinder först, och sen slalom. Men där kom hon av sig för hon började titta på människor som satt bredvid banan, men jag fick henne tillbaka mellan rätt pinnar igen. 3 tunnlar sen, långhopp och ett vanligt upp som hon sprang förbi. Men eftersom vi redan hade 5 fel från slalomet, så tänkte jag att jag struntar i och börjar bråka med henne att hon skall komma tillbaka och ta hopphindret, så jag valde och diska oss i det loppet.


Men imorgon är det ny dag och nya utmaningar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards