Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Fredag!

Av Marru - 14 januari 2011 22:37

Äntligen fredag, och imorgon är det Vintercupstävling igen   . Just nu sitter jag och tittar på Let´s dance. Kan väl inte påstå att jag gillar det här nya upplägget, att man skall rösta 2 gånger under ett och samma program, allt för att Telia skall få in ännu mer pengar. Fast egentligen spelar det ingen roll för mig, för jag ringer aldrig och röstar just pga det där, när det skall ringas om och om igen, fast man skulle klara det med en röstning.


Har varit en sväng till lasarettet idag, och mamma hade fått en ny säng, med luftmadrass  . Vet inte vad det var för special, men den lät hela tiden fast hon inte låg i sängen   . Det small och hade sig, precis som om den tappade sig själv på luft och sen fyllde på igen. Det satt en apparat i fotändan på sängen som lät ibland. Köpte med en dagstidning idag så att hon skulle  få läsa lite nyheter, så vi satt och läste tillsammans. Jag har försökt säga åt henne att man kunde säga upp hennes morgontidning tills hon kommer hem. Men hon tycker det är så krångligt så det skulle vi inte göra, ändå så kommer hon aldrig orka läsa tidningar för flera veckor. Ja, idag har det gått 5 veckor sen jag hittade henne på hallgolvet.

 
 
Astrid

Astrid

15 januari 2011 10:14

Jag tror att pälsen på dina hundar skyddar mycket det är samma med dotterns hund
Plus att många tikar städar jättebra efter sig det har våra andra gjort
Men Tindra är ensam och ingen har lärt henne hon städar inte alls eller tvättar sig
Så din mamma ligger fortfarande kvar
Hoppas att hon snart blir bättre

http://www.astridlarsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards