Colliekompisarna

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Marru - 29 januari 2011 00:02

Igår kväll var vi på rallylydnadsträning, och den här gången tog jag med mig kameran ifall att nån kunde filma. Först en film på Lizzie, ni kan låtsas att varelsen bredvid inte finns   . Vi skulle köra en fortsättningsbana, men eftersom vi inte har tillräckligt med skylthållare än, och lite trångt blir det också med 2 fullstora banor, så blir banan nästan bara med fortsättningsmoment. På en tävling så behöver ju bara 5 av momenten vara från fortsättning. Jag gjorde en miss som man upptäcker ganska lätt vart jag gjorde den. Efter första vänstersvängen kommer ett moment, sitt-hund framför sitt- hund höger sitt. Jag glömde bort det första sittet vid sidan, och man ser på filmen på mitt huvud när jag  kommer på det   . Så jag gjorde en nybörjarvariant och fortsatte som om inget hänt. I momentet efter finns det 2 godisskålar i backen, där ligger det levergodis. Det godiset skall ligga kvar när man kört klart banan också   . Men Lizzie fixade det förutom att hon sneglade lite på skålarna. Men lite nyfiken måste man ju vara när det ligger godis på backen.



Sen en film på Clara på nybörjarbanan. Clara och jag har en hel del och jobba med där, och jag tröck ner henne med handen vid ett tillfälle för att få henne att sitta. Hon var helt hopplös på det igår. Det får vi träna på mer.



 



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards