Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Drömmar går i kras!

Av Marru - 19 maj 2009 15:40

Våra husdrömmar, de gick totalt i kras. Det var ju meningen att vi skulle hyra huset först, sen köpa det om det kändes bra. Men så började ju maken bli ivrig i veckan och han bestämde att vi köper loss det. Husets ägare har ju haft dit värderare som värderade huset ganska högt enligt mitt tycke. Det är ju ganska mycket som måste göras med den trots allt. Så maken ringde till samma bank. Då visade sig att det har tagist lån på huset för att den skall renoveras. Men dessa pengar har tydligen hamnat på helt andra saker än husrenovering. Vi skulle inte få låna hela summan som han vill ha för huset, för den är inte värd så mycket enligt banken. Fast det är samma bank vi talar om. Den är inte värd den summan som den blev värderad till tidigare fast dom sakerna som skulle åtgärdas hade blivit åtgärdade. Med andra ord så hade vi blivit tvungen att ta ett till lån, och ändå inte fått pengar för att renovera.


Maken började pressa husägaren över vart pengarna han lånat tagit vägen. Efter många men så kröp det ju fram, och inte var det till huset. Så om vi hade köpt huset, och tagit huslån plus ett lån till för resterande beloppet så hade vi stått där och betalat hans privata lån också och han hade gått skuldfri. Då sa maken åt han att han kunde behålla sitt hus, och lite till *S*.


Så nu står vi här igen. Tur att vi inte hann göra så mycket där, annat än kratta och klippa gräsmattan. Nu är maken där och tar ner stängslet. Så vi blir kvar i våran radhuslägenhet några månader till tydligen.

 
 
Pia

Pia

19 maj 2009 16:09

Men fyyyy en sån otur. Eller man kanske ska säga tur......att ni fick reda på hur illa husägaren betett sig. Innan ni hamnade i eländet.
Nu hoppas jag verkligen att ni hittar ett hus ni känner att ni kan trivas i.
Kram // Pia

http://lapia.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

19 maj 2009 17:08

Husköp ska man inte skynda med och har man kommit igång så dyker snart drömstället upp.
Var noga när ni väljer.
Oj hade ni redan satt upp stängsel där ser jag.
Nåja lycka till i ert sökande

http://www.astridla.com

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

19 maj 2009 17:13

Nämen jag tror inte mina öron! Eller rättare sagt, jag tror inte vad jag läser! Är det möjligt??? Shit, vilken tur att ni i tid hann dra er ur då! Nä fy, vilken otur, o ni gillade ju stället och hade liksom mentalt redan flyttat in! Oinevoine, vad ska ni nu hitta på? Titta efter ett annat objekt i byn?
Va trist, håller alla tummar för bättre lycka nästa gång!
Du, felet syns inte här i bloggen utan när jag skulle kommentera inlägget så blev utrymmet för kommentarer smalare och hälften av vad jag skrev kunde jag inte se själv. Men ingen skada skedd!
Kramen

http://paulaz.se

 
Cina

Cina

19 maj 2009 18:33

Men det finns då folk till allt. Sååå synd att det gick åt skogen men det kanske var någon mening med detta oxå.
Ni hittar säkert något annat!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

19 maj 2009 20:52

Beklagar. Otroligt trist, men det kommer snart något bättre objekt ska ni se! Håller tummarna.

http://collieforever.blogg.se

 
Nina

Nina

20 maj 2009 05:06

Nej, vad trist att det blev så. Håller tummarna stenhårt för att ni ska hitta ert drömhus. Kram!

http://mittkrypin-nina.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards