Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Skitdag igår!

Av Marru - 29 mars 2011 20:22

Ja, gårdagen var verkligen en skitdag. Vaknade av en konstig doft vid 5-tiden på morgonen. Tittade in i andra sovrummet men inget där. Men på mattan under köksbordet fanns det en liten hög, typiskt nog så skall dom alltid läggas på mattan. Så jag tog en bajspåse och plockade upp och tänkte att resten får vara till senare, att den  värsta doften finns i påsen. Gick och la mig igen, gick väl en halv timme så började en hund stampa omkring, så jag gick ut till hallen för att se om det fanns nån som var intresserad av att gå ut. Jepp, Farina ville ut. Först kissade hon sen gjorde hon en sprutmålning   . Såklart smutsade hon ner sig så jag fick gå in i duschen med henne. Sen gjorde jag ett nytt försök att sova, hann inte somna om förrän jag kände att doften blev starkare igen. Den här gången så fanns det en liten hög på mattan i sovrummet, men jag tänkte att jag orkar bara inte nu, och stände igen dörren.  Hundarna verkade lugna också så jag gick och la mig. Men efter ett tag började nån och stampa runt, så jag gick till hallen igen. Den här gången ville Clara ut, samma sak som med Farina. Och in i duschen med henne också. Vid det här laget hade jag gett upp så jag började med att försöka få bort mattan i köket, vilket inte är det allra lättaste när man är ensam och försöka baxa undan ett köksbord. Sen mattan i andra sovrummet. Var mer eller mindre halvdöd när jag gick morgonpromenaden med systrarna.


Sen skulle jag till mamma, hon skulle till vårdcentralen och ta prover. Tog med mig Micki och Farina, för det där proverna skulle ju fixas snabbt. När vi sitter i vardagsrummet och pratar så börjar hon helt plötsligt att andas väldigt tungt. Vad är det där nu då frågar jag henne. Vet inte säger hon bara. Hur länge har det där hållt på, frågar jag igen. Sen igår morse. Sen får hon ett kraftigt hostanfall. Innan vi kommer iväg så ringer distriktsköterskan till mig och säger att vi skall gå förbi vid henne så hon kan lägga om operationssåret, och jag berättar om situationen. Hon säger att vi skall säga till i reception när vi kommer in. Så då tar dom proverna, sen får vi prata med en jourläkare. Han satt vid datorn och läste mammas journaler, så jag tänkte inte mer på det, tänkte att han ser väl allt där, och att hon har haft förmaksflimmer. Men icke, han märkte inte det förrän han såg Waranmärket mamma hade om halsen. Så då blev det EKG också. Sen in till läkaren igen som säger på en gång att det blir sjukhus. Mamma bara suckar och tänker inte nu igen. Hjärtat slog alldeles för fort. Så läkaren skriver ut en remiss. Sen går vi till disktriktssköterskan fixar såret. Efter det skjutsar jag hem mamma, och jag åker hem med Micki och Farina. Tillbaka till mamma, och vi packar ihop lite grejer eftersom läkaren sa att mamma skulle få läggas in.


Vi åker till akuten i Ludvika, kommer dit strax efter 15. De tar in mamma i ett rum, och kopplar henne till EKG. Efter nästan 2 timmars väntan kommer läkaren. Hon sa att dom skulle försöka få stabilsera hjärten medicinskt. Hon får nåt ämne insprutat i armen som skall stabilisera hjärtat, men det syntes ingen skillnad efterdom 2 första, så till  slut så bestämmer dom sig för att lägga in mamma på medicinavd. Där ligger hon just nu, kanske hon får komma hem imorgon, det får vi reda på efter ronden imorgon. Så jag var inte hemme förrän vid 22-tiden igår.

 
 
paula i pörtet

paula i pörtet

29 mars 2011 22:23

Men fy vad jobbigt för dej, allt elände på en gång! När jag hade förmaksflimmer fick jag också medicin i spruta. Då det inte hjälpte så skulle dom elkonvertera, men precis innan så hoppade hjärtrytmen rätt igen!
Har systrarna råkat ut för en magbacill tro?
Kramen

http://paulaz.se

 
Astrid

Astrid

30 mars 2011 10:07

Men vilken dag. Så trött du ska var när allt lugnar sig

http://www.astridlarsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards