Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Ang Point shop!

Av Marru - 26 maj 2011 09:10

Jag är ju med i Point shop, och för ett tag sen var det nån som skrev en kommentar åt mig att det bara är lurendrejeri. Att man blir lurad att gå med i en massa dyra saker. Kan så hända, men helt lurendrejeri är det väl inte.


För det första skall man ju använda sitt sunda förnuft. Lika gärna som man kan bli lurad att köpa nåt via point shop kan man bli det genom facebook. Idéen går ju ut på att man samlar poäng, och det finns olika sätt och samla poängen på. En del sätt är snabbare och andra långsammare. När man fått ihop tillräckligt med poäng så kan man byta poängen mot nånting.


Jag brukar aldrig gå in på sidorna där man skall beställa nåt, inte brukar jag heller vara med på dom där olika tävlingarna som dom har. För jag är inte med i några tävlingar där man måste uppge sitt tel.nr


Däremot så samlar jag mina poäng genom att gå in på sidan, får nått mail då och då från dom. Sen via klickkampanjer, som går ut på att man besöker en hemsida. Då kan man få från 10 till 50 poäng. Sen finns det olika spel på facebook som gör att man kan få ganska mycket poäng, och olika kampanjer där man inte behöver skriva vare sig adress eller tel.nr Visserligen så har man fått skriva dom när man registrerade sig, men nå fler gånger så har det inte blivit.


Men alla fall så hade jag fått ihop poäng till ett presentkort värde 100 kr. Så jag bytte mina poäng bara för att se vad som händer. Jo, jag fick ett rikspresentkort på 100 kr i veckan. Ok, det tog ju lite tid innan jag fick ihop poängen. Men när jag ändå sitter här, så kan man väl klicka på dom där sidorna, sen kan man göra nåt annat under tiden man väntar på att 30 sek gått innan man kan klicka på nästa.


Så att skriva att det är lurendrejeri är väl kanske lite fel, man får använda förnuftet, precis som man får göra med allt man gör på nätet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards