Colliekompisarna

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Marru - 24 juli 2011 22:53

Nu är det ett tag man skrivit nåt, men det händer ju inte så mycket. Tränar hund och lite annat. Nu under veckan så har vi haft Mölja här i Söderbärke. Dom firade 20-års jubileum i år. Det har varit lite olika aktiviteter under veckan, bla familjerally, konserter och annat. Igår var det då den stora festdagen med en massa aktiviteter, bla marknad, bröllop. Vi från kennelklubben som håller på med rallylydnad var med där och visade rallylydnad för intresserade, och hade man med sig en egen hund som fick man prova på också.


Först en bild på uppfinningsrikedomen i Söderbärke. Har man ingen hållar för flaggorna på lyktstolpen tillverkar man en av en trädkloss, som man sen tejpar fast   .


 


Vi har nu under några veckor varit utan hemtelefon, pga jag beställde det mobila bredbandet. Kom ju ett erbjudande om det till alla som har bredband från Telia. Man fick modemet gratis och gratis surf i 3 månader. När jag beställde det så råkade jag visst ändra mitt ordinarie abonnemang. Därmed ville inte hemtelefonen fungera för den villa ha nån pin-kod som aldrig kom. Så jag ringde till Telia till slut. Men det behövdes ingen pin-kod sa dom, utan vi skulle installera grejerna som kom till det nya bredbanden. Men vi har ju dragit ut på det för man börjar ju gärna inte krångla med nåt som fungerar. Men i fredags så bestämde jag att nu är det dags. Det var inte lätt, men det fungerar. Nedanför bild på ormboet som vart kvar, och nästa bild på alla grejer som vi fick ta bort tack vare det nya. Den lilla svarta saken som syns till vänster på den första bilden ersatte allt det där på den andra bilden.


Det mobila bredbanden kan vara bra och ha när man åker iväg, man betalar ju bara när man använder det.


   


Lite blommor från framsidan. Dröjde länge innan mina dahlior började blomma, men nu är 2 på gång alla fall. Den tredje är det inga knoppar på än, vad jag ser. Den kanske inte hinner blomma alls.


     

Av Marru - 24 juli 2011 22:50

Det händer inte så mycket här utanför, det ser väl ungefär likadant ut som i maj och juni.


 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards