Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

Snart så!

Av Marru - 22 juli 2015 00:09

Snart börjar det hända grejer här. På torsdag blir det agilitytävling med Jeri och Lizzie. Sen på fredag och lördag blir det bara med Lizzie. Har varit till Borlänge idag och satt upp mitt tält. Passade på och kombinera det med att hämta färskfoder samtidigt. Innan jag åkte hem så var jag in till Ica Maxi. När jag skulle ta en sak från en hylla så körde jag in fingret och stötte åt med nageln, så den gick av ganska djupt ner. Nu är det en bit av som inte går att klippa av med nagelsax för den sitter fast på fingret, men ändå har en spricka vid sidan. 

 

Mamma börjar bli lite jobbig nu. Hon ringer flera gånger per dag, antingen för att kolla att telefonsignalen kommer fram. Eller för att ta om att nu var den en kille från hemtjänsten som fixade till hennes mat. I morse var vi till sjukgymnasten, och hon kollade på hennes höft. Fast hon hade tydligen inte fått information om det nya. Det verkade som om hon skulle kolla det gamla. Fast det är 4-5 år sen förra vändan. Sen fick hon några övningar hon skall göra. Jag får väl försöka se till att hon gör dom minst en gång varje dag. När jag satt hos henne så kom posten. Det kom en räkning från Telia på patienttelefonen. När jag tittade på datumet, så tänkte jag att det här stämmer då inte. Hon låg ju i Ludvika hur länge som helst utan telefon, för dom fick inte det och fungera i rummet hon var i från början. I Falun hade hon ingen patienttelefon. Så jag fick ringa till avdelningen och fråga vilket datum hon fick byta rum. För då fick hon en fungerande telefon. Men jag behövde inte ringa till Telia, det gjorde sköterskan från avdelningen, för hon kom ihåg hur det strulade med telefonen. Dom är alltid så trevliga och hjälpsamma på den avdelningen. Jag skrattade och sa en gång när dom försökte få fart på telefonen att hoppas inte hon behöver betala för dom dagarna hon inte har telefon. Det sa dom också på avdelningen. Så kommer det idag en räkning just på dom dagarna. Men nu slipper vi alla fall betala den. Till slut så fick hon ju byta rum, och fick en fungerande telefon. 

 

Imorgon har man inget speciellt och göra, så det kanske är läge och försöka städa lite. För sen finns det inte tid till det. Skulle behöva fortsätta tvätta fönster också mm. Ja, får väl ta så mycket man hinner.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards