Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 september 2019

Stress, stress, stress! Det är mycket nu!

Av Marru - 9 september 2019 23:38

 Det har varit och är ganska stressiga veckor nu. Idag har jag skjutsat grannen till Falun för hon skulle in och svälja lite slang. Alltså göra en gastroskopi. Hon har gjort det en gång förut, och då visade det sig att hon hade velat ha nåt lugnande. Men det gick ju inte för hon var med bil. Så därför frågade hon mig som chaufför att hon skulle ta det den här gången ifall det behövdes. Det hade tydligen gått bra. Under tiden hon var in, så var jag in till centrum och gick lite där. Var in på Stadium och kollade om de hade nåt intressant där. Jag hade ju kvar pengar på presentkortet som Jeri vann på Vintercupen för ett par år sen. Hittade ett par skor jag kan ha på gymmet, och en träningstop.

 

Sen var vi till Borlänge, en sväng på Ica Maxi. Efter det så åkte vi till Kupolen. Vi brukar ganska ofta åka dit och äta på Tacobar. Sen var det bara hem, gå en vända med hundarna och sen åka på hundträning. De har ju valpagilitykurs på måndagar, så då passar jag på att träna lite rallylydnad med störning. Det är ju lite mer störning då, för dom hundarna som går kursen är inga som dom träffat förut. Dom som är på träningarna normalt bryr dom sig inte speciellt mycket om. Viiru gjorde ganska bra ifrån sig. Men till slut så blev det för mycket för han och han drog. Så jag tog han till bilen, och tog ut Jeri istället. Vi försökte harva på sidostegen. Sen tränade vi lite backa på båda sidor. Till slut så gick det bra att han när vi började gå bakåt så fick han lite tempo på det. Det var roligt. Får fortsätta och träna på det hemma varje dag. Så då kanske han får in det ordentligt. 

 

Imorgon är det minst lika stressigt som idag. Förmiddagen skall jag vara i Ludvika. Sen promenad med hundarna och efter det är det dags och åka till Dala-Floda. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards