Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 september 2019

Idag blev man blåst!

Av Marru - 15 september 2019 23:31

Ja, idag blev man verkligen blåst   . Inte lurad eller nåt sånt. Men det har ju mer eller mindre varit full storm hela dagen idag. Har varit till Södertälje och dömt rallylydnad. Dagen började ju kanonbra. Hade ju räknat ut igår kväll vilken tid jag behöver åka. Jag vill ju alltid vara på plats en timme före start. Men vet inte hur jag räknade när jag hade räknat ut att det räcker om jag åker 7.45 hemifrån när tävlingen börjar 9.45 När klockan var 9.15 och jag var i Eskilstuna, då började jag reagera på att nu är det nåt som inte stämmer riktigt här. Då kom jag på felet. Jag skulle ju åkt då när jag gick upp, alltså en timme tidigare. Så då fick jag trampa på gasen lite extra. Jag var på klubben ungefär den tiden tävlingen skulle börja. Men så skulle ju banan byggas   . Hade ju en relativt lätt bana och bygga. Men det var bara lite strul med placeringen av den så att man inte hamnade för nära banden. Men till slut så hamnade den någorlunda rätt. Så då var det bara och köra igång. 

 

Det blåste ju på ganska bra, och när ca 5-6 ekipage hade gått, då ramlar hopphindret omkull i blåsten. Så vi fick ha ett litet avbrott för att få nåt som tyngd på hoppet.  Sen när vi kommit en bit på väg, så hörs det plötligt ett hemskt ljud. Fattade först inte vad det var för nåt, började titta lite försiktigt runt för jag var ju samtidigt tvungen och titta på dom som var inne på banan. Då såg jag att det hände nåt på andra sidan vägen. Det var ett stort träd som brakade ner. Men hunden som var inne på banan verkade inte bli nämnvärt störd av det. 

 

Vi blev klara med första banan i bra tid. Då hade vi kommit ifatt det jag blev sen i början. Byggde om till nästa bana, och sen åt vi lunch. Lasagne, det var verkligen gott. Så sällan man äter det. Allt flöt på bra på nästa bana, inga större incidenter. Bara min keps som ville ut på en flygtur, men jag hann greppa den innan den for iväg. 

 

   

 

Sen på vägen hem så passade jag på att ta ett par cacher som vanligt. En hittade jag vid en stor ståtlig ek.

 

 

 

Dagens banor.

 

   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards