Colliekompisarna

Alla inlägg den 30 januari 2023

Av Marru - 30 januari 2023 21:42

Nu är det verkligen länge sedan jag kom ihåg en EFIT-dag. Fast det har ju inte blivit mycket bloggat heller dom sista åren. 6 inlägg förra året, och 1 året före. Men nu skall jag försöka hålla i det. Kanske inte varje dag, eller varje vecka. Men minst en gång varje månad. Så här kommer min EFIT-dag. Höll på och glömma den här gången också.

 

Kl 9. Utsikt från balkongen på morgonen. Ser ut att vara bra väglag för en promenad.

 

 

 

Kl 10. Backen ner till vägen är isfri. Vi har verkligen grusat på rejält. Nästan som om det var en grusväg.

 

  

 

Kl 11. Några har visst haft roligt nere vid badplatsen under veckan. Kan inte komma ihåg att dom där omklädningshytterna, eller vad man skall kalla dom för var trasiga förra veckan. Nu var de sönder båda två. Bonusbild på Chess som står på isen och funderar på vart sjön tagit vägen.

 

   

 

Kl 12. Bullerdalen bakom högstadiet. 

 

  

 

Kl 13. Vila efter långpromenad.

 

  

 

Kl 14. Sitter och planerar vad jag skall hitta på med en ny elev jag fått. 

 

  

 

Kl 15. Bakgården ser inte så munter ut nuförtiden. Just idag, dagen efter så ser den ännu värre ut. Bara is.

 

  

 

Kl 16. Lite frön jag köpte i fredags. Plus bestick som jag skall ha i bilen. Det är ingen höjdare och äta mjukglass med en träsked. Eller äta tonfisksallad med fingrara. Blir lite jobbigt med dressingen   . Det händer ibland att man saknar bestick.

 

  

 

Kl 17. Tränar lite på durspelet. Den andra saken fungerar mest som ett stort notställ nuförtiden.   

 

  

 

Kl 18. Mitt förråd med nagellack.

 

  

 

Kl 19. Rättar en berättelse som en av mina elever skrivit till dessa bilder.

 

  

 

Kl 20. Dags för kvällsmat, och sen ut för en kvällspink.

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards