Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 juli 2008

Av Marru - 6 juli 2008 12:05

Så har jag blivit utmanad av min grafikkompis Bodil. Man skall skriva 6 underliga/egendomliga saker om sig själv. Sen skall man utmana 3 andra bloggare, och de tre bloggare som jag sedan utmanar, skall göra samma sak, skriva sex underliga saker om sig själv i sina bloggar och samtidigt ange reglerna. Bloggaren väljer tre nya bloggare som de utmanar. Skriv en kommentar i de utvaldas bloggar att de har blivit utvalda och att de skall läsa din blogg för att få mer information.Då skall jag försöka komma på nåt om mig då.


1. Jag gnisslar tänder när jag sover på nätterna, och enligt maken så skrattar och ylar jag också ibland. Har faktiskt hänt en gång när jag var liten att jag stod och sov när vi var på semester.


2. Är mjölkberoende, ser jag att mjölken börjar ta slut så får jag nästan panik.


3. Är också lite tävlingsberoende, spelar ingen roll vad det är. Utställningar och agility går lika bra. Har jag fått en överstökad så börjar jag leta efter nästa.


4. Är nykterist. Har provat en gång och tycker det var mycket väsen för ingenting. Eller så är jag för snål för att dricka.


5. Rädd för ormar och alla sorters småkryp.


6. Tror gott om alla människor, blir sen besviken när det visar sig att dom inte var som jag trodde.


Då utmanar jag mina FL-vänner.

Eva, http://hemmahoslillamig.blogspot.com/

Helen, http://helanshala.blogspot.com/

Iskall öl, http://thiindra.blogg.se/index.html



Av Marru - 6 juli 2008 11:26

Ja, då är den över den stora händelsen som man väntat på i ett år. Ja faktiskt ända sen Lizzie föddes nästan.


Vi åkte till Stockhom på onsdag. Vi skulle bo hos Karin och Lasse, www.hazelgrove.se under dom här dagarna. Lizzie och jag var först på plats. Sen började det droppa in folk en efter en. Onsdagen var det en fixa hundarna kväll. Eftersom Lizzie var i pälstapparstadiet så har jag inte vågat göra nånting med henne. Men alla fall så bestämdes det att hon skulle tvättas. Sen tog uppfödaren sin bautafön som torkar en collie på några minuter, och då började det hända grejer. Det yrde päls så att man inte såg runt omkring sig *S*. Men det blev ju ganska mycket kvar trots allt. Sen blev det mat sent på kvällen och sängen. Jag hade med mig en sån där tjock uppblåsbar madrass, så av ovanan och sova på en sån blev det inte många timmars sömn. Tänker aldrig utsätta ett par och sova på dubbelmadrassen vi har hemma, när den ena vänder sig så flyger den andra upp en halv meter i luften *S*. Med andra ord så var det lite svajigt.


På torsdag morgon var det upp klockan halv sex. Äta, sen var det dags att åka till Almare stäket. Alldeles innan vi kommer fram så börjar min bil att koka :-o, men vi kom fram till hästpoloanläggningen så jag fick ställa min bil vid sidan där så att den fick svalna. Men vi var alla fall nästan framme vid utställningsplatsen så den fick stå där. Upp med tält och grejer. Sen blev det dags för oss att gå in i ringen. Men det var så många hundar, så när domaren tagit sig en första titt så fick dom flesta gå ut. Han tog in dom fyra och fyra så att det blev plats och springa på. Det blev ett långt väntande för oss där. Till slut blev det våran tur att komma in. Den irländske domaren tittade på Lizzie, och i stora hela tyckte han väl om det han såg eftersom han gav henne "very good". Sen blev det och vänta på dom andra. Hundarna från våran uppfödare, www.steadwyn.se tog de ena priset efter den andra. Det blev en hane som blev bästa champion, en tik som blev bästa tik, hon blev också BIS 2. Och det blev också bästa uppfödarklass. Men det blev också andra placeringar för Steadwyns. När utställningen var klar så blev det picnic. Solen gassade från en klarblå himmel hela dagen, så man var ganska röd i ansikte och armar på kvällen. Sen blev det och sova på den gungande madrassen igen, fast nu sov man av rena utmattningen.


Nästa dag blev en spännande dag. Vi skulle åka tåg för första gången. Lizzie var bara nyfiken på alla människor runtomkring så hon satt på tåget och tittade på dom. Den här gången var det en dansk domare som vi ställde för. Hon tyckte inte riktigt lika mycket om Lizzie som irländaren gjorde så vi fick "good" av henne. Men vi är lika nöjda för det. Men annars var det även idag framgångar till Steadwyns. Den här gången blev en av tikarna BIR. Får väl skryta lite med att säga att hon är Farinas halvsyster.  Och bara att se att det här med tåg och ståhejet runt omkring inte berörde Lizzie allt för mycket var värt hela resan. Sen på kvällen hade vi grillfest med diverse godsaker. Vi satt uppe över halva natten och pratade hund, utställning och träning.


På lördag så var det en trött matte och hund som styrde kosan tillbaka till Dalarna. Fortfarande trött, men måste ut och jobba inatt. Har en natt, sen blir jag långledig till på fredag morgon.


Tyvärr så fick jag inga bra bilder så ni får vara utan bilder.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards