Colliekompisarna

Alla inlägg den 23 juli 2008

Av Marru - 23 juli 2008 22:35

Äntligen fick vi till en riktig träningsdag idag. Det var ju meningen att vi skulle åka till klubben i söndags redan tillsammans med en jobbarkompis och hennes dotter, och deras aussie. Men i söndags var ju vädret som det var, regn och åska, åter regn och åska. Samma sak på måndagen, om möjligt ännu värre. Men idag så kom vi iväg. Vi packade med oss fika för vi tänkte vara där lite längre den här gången.


Vi åkte till klubben lite tidigare så att Micki och Farina fick springa av sig det värsta. Men Farina var inte riktigt på humör först. Undrar om hon skall till och löpa. Tur att jag inte anmält henne till tävlingen i Borlänge. Blir bara Micki och jag.


Idag var vi riktigt ambitiösa på träningen. Vi drog tunneln under balansen, så att ingången kom bredvid balansen. Länge sen vi tränade på det. Farina är ju lite mer dragen mot tunneln än balansen. Men idag gick det ganska bra, det var bara lite i början som hon tog fel. Sen fick man ju till ett bakombyte där. Var tvungen att göra så för att spärra ingången till tunneln. Annars tycker jag det är lite svårt att få till banor med bakombyten eller framförbyten. Om vi hade tillräckligt med hopphinder på klubben så vore det lättare och träna bakombyten, men nu har vi bara än så länge 3 hopphinder.


Är så glad att Micki äntligen har börjat att hoppa utan att riva. Men så har han ju blivit så smaaal den killen *S*. Så nu får ni hålla tummarna för oss första söndagen i augusti, då är det tävlingspremiär för nya slimmade Micki.


Lizzie är fortfarande lite rädd för balansen och gungan i början. Men bara man fått över henne ett par gånger är det fart på henne också. Sen har hon ju Micki och Farina som visar henne hur man skall göra.



Ja, och hur gick det för aussien. Det gick kanonbra vilket ni kan se på bilden under. Den hunden var otroligt duktig. Kommer att gå långt. Hon har anlag för agility. Så nu har vi satt Gurkhoppet i Västerås nästa år som mål. Det skall bli våran premiär.



Nu har Lizzie varit 2 ggr den här veckan på ställen där hon fått mycket fästingar på sig. Men än har jag inte hittat nån som har fastnat på henne, bara en hel del som har krypit runt i pälsen. Börjar mer och mer tro på det där medlet jag köpte för nån vecka sen. Skulle verkligen vara skönt om det hjälper.


Hoppas bara att man själv inte fått på sig nån, för när vi satt och fikade såg jag några som var och knallade på mig också. Jaja, det blir nog en rastlös natt igen. Har alltid lite svårt att sova när vi varit nånstans där hundarna har fått mycket fästingar på sig. Jag tycker det kryper överallt på mig. Men än så länge har jag klarat mig utan. Peppar, peppar, ta i trä.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards