Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Tävling!

Av Marru - 26 april 2009 17:22

Ja, då har vi kommit hem för ett bra tag sen från våran andra agilitytävling. Jag trodde faktiskt att det skulle gå snabbare än vad det gick i och med att det var så få anmälda. Men det sin tid alla fall, fast alla gick banvandringen samtidigt. Det som jag har fasat på hände idag, första loppet skulle vi starta som nummer 1, nästa lopp hade vi nr 2. Vi blev diskade båda loppen.


Hon stannade kvar i starten tills jag sa framåt. Men jag har läst i boken Agilitystarter att det är bättre och lära in ett annat kommande, för det är inte alla gånger det är framåt. Kanske skall lära in ordet OK istället på starten. Allt gick kanonbra till slalomet, ingången tog hon rätt, men gick hon ur slalomet i mitten. Vi började om från början, och i den vevan blev vi diskade. Sen när vi var klara med slalomet så såg hon ju en hinderfixare, den skulle ju kollas närmare *S*. Vi körde klart banan och på slutet hade on riktigt bra fart på hopphindrena.


Andra loppet var inte riktigt vårat lopp fast det gick ganska bra det jag fasat för. Jag var tvungen att göra en lång omväg för att komma rätt i slalomet. Hon har ännu inte lärt sig att jag kan vara på andra sidan slalomet. Så jag fick springa en extra sväng för att komma på samma sida som hon. Den här gången gick slalomet bra, sen blev det hopp, en tunnel ett hopp, en tunnel. När hon var på väg ut från tunneln så försökte jag peppa upp henne med resultatet att hon tvärstannade :-o. Hon ville absolut inte hoppa mer, och det hade varit nästan raka spår resten av banan. Så det var lika bra och avbryta.


Det kan vara så att hon inte är riktigt på humör inför löpet. Än har hon inte börjat, men det kommer säkert i veckan. Hon har varit helt knäpp idag. Imorgon skall vi till kennelklubben på en tävlingsinriktad agilitykurs. Kanske skulle prova med henne om hon går bättre när jag är tyst så mycket som möjligt.

 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

26 april 2009 23:43

Men nästa gång går det bättre! :-) Intressant att du också uppmärksammat tystheten i träningen! Det slog mig som en blixt från klar himmel idag på träningen. Schack lyssnade och gjorde mycket bättre ifrån sig när jag var tyst, och/eller slutade upprepa ord efter ord. Då började han tänka själv. Kändes som om osäkerheten låg i allt babbel och kommandon hit och dit.

http://collieforever.blogg.se

 
A-C

A-C

27 april 2009 14:30

Kan inte just ordet start eller starta va bra? St är ju en "hård" ordkombination som jag tycker hundar uppfattar bra. Hum bara en tanke. Ja man får väl testa sig fram lite kanske. Lycka till nästa gång. Hon var nog bara lite ur slag. PMS eller nått :-))

http://acin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards