Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Inte mycket hemma!

Av Marru - 26 april 2012 23:45

Idag var man inte hemma många timmar, inte i vaket tillstånd alla fall. Jag skulle ju till  AF på morgonen. Såklart så ringer det på dörren en ca halv timme innan jag skall åka. Hade inte gjort mig riktigt i ordning heller, utan hade precis ätit frukost. Ja, det var ju vaktmästaren som undrade om han kunde komma och byta blandaren till duschen och handfatet. Dom har ju varit lite dåliga. Inte tänkte jag på att jag kanske kunde ha sagt åt han att vänta en halv timme. Fast då hade han väl försvunnit helt, och vi hade återigen fått vänta i tid och evigheter innan han kommer igen. Började känna lite smått panik för jag hade inte borstat tänderna eller tvättat ansiktet och vattnet var avstängt. Men så såg jag att min vattenkanna var halvfull. Om det krisar så får jag väl använda det. Men tack och lov så vart vaktisen klar och vi fick vatten så jag kunde göra det jag skulle.


På AF så träffade jag först den där psykologen och sen handläggaren. Allt skall man stå ut med när man är arbetslös. Men alla fall så började jag och den där psykologen prata om böcker. Hade ingen aning om klockan så det hade ju gått över en timme när jag väl kom ut därifrån. Jag som hade tänkt skjutsa mamma till affären innan vi åker till Falun, för jag hade ju lite bråttom hem. Så det fick jag ju helt glömma, det var bara och sätta sig i bilen och åka till Falun på direkten. Det var tydligen läkaren på vc som hade skickat remissen till neurologen i Falun. Fast han hade sagt att mammas skaknignar inte beror på Parkinson. Nu är det alla fall undersökt, och hon har inte Parkinson. Utan helt vanliga skakningar som kommer med åldern, och som kan lindras med medicin. Men den medicinen äter hon redan. Så frågan är då, hur mycket skulle hon skaka om hon inte åt den medicinen. Så tills vidare forstätter hon som förut. Det finns visst andra mediciner man kunde prova, men de har väldigt mycket biverkningar. Man kan även operera men det görs i sista hand.


Sen var vi och handlade, jag skjutsade henne hem, sen åkte jag hem. Slängde i mig salladen jag köpte iBlg, och direkt till Semla för rallylydnadsträning. Vi gjorde bara en nybörjarbana, för jag tänkte bara köra moment. Men jag tror det varken blev hackat och malet för våran del. Jag försökte träna lite sitt med Lizzie. På tävlingen så ville hon inte sitta utan jag var ju tvungen att kommendera. Så vill jag inte ha det. Sen tränade vi lite vänster svängar. Sen skulle jag ha Lizzie i bilen, men hon ville inte alls. Hon tänkte att hon inte tränat agility på flera veckor, så då sprang hon ut på plan och på balansen. Hon fick springa lite på gungan som stod ute, och lite slalom också. Ja, jag gick ju nybörjarbanan med Lizzie en gång. Sen tog jag ut Clara, och tränade lite sitt med henne. Hon har ju aldrig haft det där att hon sätter sig direkt när jag stannar som Lizzie har gjort. Men jag vill ju att hon skall göra det. Men först måste jag väl få henne att förstå att hon skall sitta bredvid mig när jag stannar, och inte snett framför eller nåt annat. Utan det är bredvid mig som gäller. Ja, eller först och främst skall jag lära henne att hon skall sätta sig på mitt första sitt, och inte på den andra eller tredje. Hon fick också prova lite på gungan och slalom, så hon inte glömmer agilityn helt.


 
 
paula

paula

27 april 2012 09:31

Vad fyller psykologen för funktion på AF? Blir det fler lediga jobb då? Vi drar till Säfsen för en nostalgitripp några dagar, det var flera år sen vi var där..
Kram och trevlig helg

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards