Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Resultat på omröstning februari

Av Marru - 3 mars 2009 12:46

Ja, då skall jag försöka hitta på en ny omröstning till mars månad. Tror jag skall fråga lite om MH. Det har ju varit på tapeten igen på ett visst årsmöte.


Av 44 röster så har 77,3% svarat att dom ger torrfoder.

13,6% ger färskfoder

Barf och burkmat fick 2,3 %

Resten 4,5 % ger hemlagat.


Torrfoder verkar vara det allra vanligaste, beror säkert på att det är så enkelt när man tex reser bort. Här fungerade det inte alls, vi hade 2 hundar som matvägrade hur länge som helst. Men när vi började åter igen med färskfoder så har ingen matvägrat, allt försvinner i ett nafs. 


Nu skall jag börja med nästa omröstning.

 
 
Astrid

Astrid

3 mars 2009 13:20

Det såg nog rörigt ut på fotot bara.
De fick rekord i hundar och behövde många ringar.
Det är vid en sporthall/ishall
Alla dessa baracker är nog på grund av någon ombyggnad, såg inte dessa i augusti
Men det var kul trots kylan men den finns det kläder för.

http://www.astridla.com

 
Kerstin

Kerstin

3 mars 2009 14:15

Kan inte rösta, alternativet "vet vad det är men bryr mig inte för han duger ändå åt oss" fanns inte med, hi hi...
Härligt att Lizzie är så läraktig, en del är det bara. Jag har en av den sorten jag med, brukar skämtsamt säga att hon är för smart för mig -:)
Fattar omröstningen efter att läst längre ner, ja det är hemskt att det är så lätt att ha en kennel. Köper man en hund av kennel tror man ju att allt är ok. Man betalar ju för att de ska vara avlade på sunda och friska föräldrar

http://pellispricken.bloggagratis.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

3 mars 2009 14:19

Kul att kunna göra egna omröstningar i sin blogg. Går nog inte hos blogg.se är jag rädd för. Blir så sugen på att testa bloggagratis, men vill samtidigt inte flytta.
Vi får se hur det blir :)
Önskar dig en trevlig tisdag

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Mailis från köping

3 mars 2009 15:37

hej Marketta!
Kan inte nog tacka för allt du hjälper mig med.Till våren hoppas jag att vi kan ha en träff hemma hos Kerstin.Då ska du får en Tack-kram av Mailis från Köping...

 
Anette

Anette

3 mars 2009 17:41

Mmm eller så beror det på den massiva marknadsföringen. Man tror ju hunden ska dö om den inte får exakt rätt mat.

http://malinrosa.blogg.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

3 mars 2009 22:41

Hej och tack för raderna hos mig! Du kan inte vara en käring, då måste man vara född på femtitalet eller tidigare, hihi
Jag ger mina doggar hemlagad mat, kokar kyckling eller kött, har i ris, morötter eller andra rotsaker. Torrfoder har dom fri tillgång till, o jag ser till att dom aldrig får så mycket färsk mat att dom slopar torrfodret som ju innehåller mineraler o sånt som inte finns i min hemlagade mat.
Jag bor inte kvar i Fredriksberg, vi flyttade till Ludvika, eller till Blötberget närmare bestämt för snart två år sedan pga de långa arbetsresorna maken hade. Vi trivs här också o har närmare till allt.
Ha en fin fortsatt vecka!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards