Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Vilken cirkus!

Av Marru - 6 mars 2009 20:03

Idag började jag jobba 5.43, var ute i god tid, ca 10-15 minuter innan jag skulle börja. Gick in till garaget och hämtade bussnycklarna, sen gick jag ut till bussen. Vred på huvudströmmen, drog ur motorvärmaren och elsladden. Sen gick jag och provade om bussdörren var låst, och det var den ju. Så jag vred om nyckeln och tröck på dörren, och inget händer. Jag vrider åt andra hållet, inget händer då heller. Provar med att stänga av strömmen och sätta på igen, nytt försök. Dörren går inte upp. Jag går till en annan buss och provar åt vilket håll jag skall vrida nyckeln för att dörren skall öppnas. Ja, den skulle vridas bakåt, så jag går tillbaka till bussen och vrider igen. Nä, lika stumt fortfarande. Jag tar spjärn mot bussen bredvid och försöker trycka upp dörren med ryggen. Klockan bara går och går, och jag har inte kommit in i bussen :-o. Det var bara ringa till en jobbarkompis som jag visste skulle börja strax efter mig. Han försökte ge mig tips, men inget hjälpte, jag kom inte in i bussen. Ta den som jag skall ha då säger han. Så jag går in och byter bussnycklar, och tar den han skulle haft istället.


Fast problemen tog väl inte slut med det. Eftersom det bara finns 5 bussar här så brukar samma buss gå på samma pass. Det innebar med andra ord att tolken (papper där körningarna står) var inne i den andra bussen som jag inte kom in i. Så jag blev tvungen att ringa till min jobbarkompis igen. Men tack och lov så har vi den elektriska hållplatsutroparen. Så jag fick knappa in omloppet jag skulle köra, då kommer det upp precis när jag skall gå och varifrån, och vilken väg. Så jag åkte en vända till Fagersta med hjälp av den.


När han vars buss jag tog kom ner till garaget, så hade det bara varit för han och knalla in i bussen.  Han hade bara vridit på huvudströmmen, låst upp och tryckt upp dörren. Gissa om jag svor när jag hörde det. Man kan aldrig vara riktigt säker med dessa bussar. Hade ju strul med bussen jag skulle ha igår också på morgonen. Jag höll inte på att komma iväg med den alls. Men sen kom jag på att det måsta vara nåt med dörrarna så jag öppnade och stängde både fram - och bakdörr. Sen kunde jag åka iväg.


Nu är jag ledig i helgen, skall sova ut. Dom 2 sista nätterna har blivit lite korta.

 
 
Helén

Helén

6 mars 2009 22:59

halloj.. njae hörru.. inte vet jag om de blir mye mer gjort.. för sista tiden har jag inte hunnit sitta mycket vid datorn precis.. men jag har ju varit så himla orkeslös sista månaderna.. usch.

Dessa bussar å all dess teknik..hahahaha.. tur de går å skoja om de efteråt iaf..haha.
De löste sig ju iaf.. bra de.

Å du e duktig me dina voffsar du.. dåligt samvete får man allt.. mina stackars bruttor är inte så tränade just nu..usch, måste ta tag i nåt igen.. vart får DU tiden ifrån??? ojojoj, måste låna av nån, några timmar/dag iaf..;-)

Nepp, bäst å jobba på..kram på dej vännen. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Missy

Missy

6 mars 2009 23:03

Kikar in och önskar dig en trevlig helg

krsm

http://me-my-precious.bloggagratis.se

 
Bodil

Bodil

7 mars 2009 18:20

Ibland kvittar det hur man gör, allt blir bara fel, bättre att gå hem och lägga sig och dra täcket över huvudet.
Önskar er alla en fin helg.
Kram Bodil

http://www.loggboken.info

 
Cina

Cina

8 mars 2009 08:34

Av egen erfarenhet vet jag ju hur det kan va med bussar...De har ett eget liv!! Tänk om alla passagerare visst vad vi får utstå med dessa bussar ibland......*S*
Verkar som om vi har mer gemensamt än vad jag trodde när du kom med i det trevliga forumet....Jättekul tycker jag!
Du har väl sett att Lisbeth startat en collieblogg? Toppen tycker jag......
Vi "ses" & "hörs"!

http://www.carinasvarld.se

 
Cina

Cina

8 mars 2009 09:44

Oj vilka missöden det vart denna dag då!
Tur att det redde ut sig.
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards