Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Snart......

Av Marru - 9 mars 2009 10:20

har jag kommit till den punkten att jag hatar allt vad bussar heter :-(. Skall det vara strul varenda j-a morgon. Vad var det idag då? Startade bussen, slängde in mina grejer, sen gick jag och starta upp dom andra bussarna. När min buss hade fått tillräckligt med luft, så provade jag och öppna dörren. Nähä, såklart skulle det inte gå, det hade ju varit för bra för att vara sant. Provade dom andra bussarna jag startat upp, samma visa med dom. Dörrarna gick inte upp. Så då fick jag ringa upp den som skulle börja efter mig så att han åkte hemmifrån tidigare. Sen fick vi göra så att vi släppte luften, jag gick in i bussen, sen släppte han på luften igen, jag väntade ett tag inne i bussen, sen öppnade jag dörren från insidan. Samma sak med dom andra bussarna.


Ibland kan det bli så roligt också, att om man sitter kvar i bussen och gasar upp lufttrycket och dörren går igen, då går dörren inte att öppna från insidan. Då får nån från utsidan göra det. Det har jag inte råkat för än, men jag lovar, det kommer förr än jag anar.


Sen 10 minuter sen åker jag iväg på min första tur, och det säger tööööt, tööööt i bussen. Men jag tänkte att det tystnar väl snart, det gjorde det förra gången innan jag kom till första hållplatsen. Nä det gjorde det inte, så jag fortsatte för jag tänkte att det tystnar när trycket blir tillräckligt högt. Men inte tystnade fanskapet på hela turen, utan jag åkte från Söderbärke till Smedjebacken sen vidare till Ludvika och lyssnade på töööööt, töööööt hela tiden. Ringde till jouren och sa att jag hade problem att om nån från verkstaden kunde titta på det. När jag kom till Ludvika och kom fram till garaget då kom bussen fram till att nu räcker det med töööööt, töööööt.


Så tänk er noga för innan ni bestämmer er för att bli busschaufför. Nu har jag några timmars uppehåll, hoppas trycket håller i sig tills jag börjar igen så jag slipper samma cirkus efter rasten.

 
 
Astrid

Astrid

9 mars 2009 13:58

Töööt på dig ,jag varje jobb har sina nackdelar helt klart.
Varför det blir X idag på bilderna beror på att min hemsida flyttas idag til one.com .
Då blir bildernas länkning fel

http://www.astridla.com

 
Ingen bild

Spraka

9 mars 2009 14:32

Att vara bussförare borde vara ett högstatusjobb med lön därefter, med tanke på vad man kan få utstå!! Men vad är det för bussar du kör? Har då aldrig hört så mycket krånglerier då jag körde....Hoppas det blir bättre snart...Och varmare och torrare och trevligare över lag....*L*

 
Ingen bild

missy

9 mars 2009 20:44

Hej
Men åhh, jag hade tänkt att skriva och göra ett försök att få valpen men hann inte.Mitt ex mamma hade en Felix ( den rasen ) som dog i fredags och nu är hon helt ensam. Maken gick bort för nått år sen så felix va hennes allt.Den hunden fick så mkt kärlek och jag har då aldrig sett en friskare och gladare hund. Den blev 9 år, är det vanligt att dom dör i den åldern ?? jag försökte lämna denna kommentaren i hennes blogg, hon som lottade ut den. men det va då omöjligt :(

Mvh Missy

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

10 mars 2009 12:55

Usch det lät inget vidare med krånglande bussar!
Angående hundmaten, våra jyckar får hemlagad mat. Jag kokar kött och kyckling, har i morot och ris o lite annat smått o gott. Men jag har torrfoder som komplement, bästa sorten från djuraffär (där dottern jobbar) för att dom ska få i sig vitaminer och mineraler som behövs. Så jag ger inte så rikliga portioner hemlagat utan ser till att dom äter bäggedera. Och nu är Loppans aptit tillbaka, hon är en riktigt kräsen fröken, men nu går det med både blött och torrt!
Snöandet fortsätter tydligen, ordspråket på finska stämmer så väl. Och den nya snön är så blöt så den hjälper väl till att tina den gamla under...säger vi
Ha en skön tisdag!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards