Colliekompisarna

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Marru - 19 juli 2010 22:28

Då var dag nr 2 avklarad på våran stora tävlingsvecka. Strålande solsken på morgonen, fast det kom moln fram på eftermiddagen och blåste ganska kraftigt.

 

Idag började vi igen med hoppklass, det är bara för att man skall slippa bära dom där kontaktfältshindrena fram och tillbaka. Vi slutar med agilityklass, och klass 2 börjar med agilityklass. Det gick kanonbra i början, hon hade bra fart. Det var ett par ställen där jag visste med mig att jag måste hålla upp farten för att få henne att hoppa. Men likförbaskat så stannade jag till igen, och då stannade även hon, det var en hinderkombination som kallas för staket. 3 st hopphinder som stod nästan bredvid varandra. Sen gick det bra igen. Men sen kom en böjd tunnel, och jag skulle snabbt över till andra sidan av utgången, och i farten kom jag för långt åt sidan, med andra ord för långt från nästa hinder som var slalomet, och såklart så följde ju Lizzie efter mig. Hon följde ju den parallella linjen. Så vi fick 3 vägran på det loppet och blev diskade. Lizzie gick kanonbra, men jag är sur på mig själv att jag inte får bort dom där stoppen.

 

 

 

Sen blev det vänta ett tag innan det blev dags för agilityklass. Där var alla kontaktfältshindrena med, fast numera är jag inte så orolig för gungan utan det är mest balansen jag är orolig för. Men idag så flöt det på, hon var först lite försiktig ut på balansen, men så upptäckte hon att det var ingen fara så hon ökade på tempo. Efter det var det 2 hopphinder, och jag funderade lite på hur jag skulle fånga upp henne så att jag fick henne på gungan. Det höll nästan på att gå åt skogen för jag fick henne bakom ryggen ett tag. Men det gick bra, vi fick ingen vägran där, utan hon gick på gungan väldigt bra. A-hindret har vi ju inte haft problem med sen när hon väl gick över den första gången. Banan var annars ganska enkel. Så vi gjorde vårat första agilitylopp utan några hinderfel, hade bara dryga 17 sekunder i tidsfel. Placering 52 av 97 startande. Det var 41 hundar som diskade sig. Så det loppet är jag nöjd med.

 

Bild över nedre plan med largebanan, och campingen i bakgrunden.

 

  


En stilstudie på en bordercollie i slalomet.

  

Jag har för mig att det var en storpudel jag fotade där, fast på bilden ser den mer ut som en pumi.

  


Det var faktiskt riktigt roligt och ta kort på hundar på en agilitybana. Jag trodde inte att det skulle bli så bra som det blev med min kamera. Mer om Bergslagsveckan kommer imorgon, då börjar vi på dag 3   .


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards