Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Agilitytävling i Hofors!

Av Marru - 18 september 2010 20:18

Idag var vi till Hofors, det var en agilitytävling för alla 3 klasserna där idag. Trodde att det skulle bli en lång dag pga det, men det gick fort, vi var på väg hem redan strax efter 13 idag. Klockan stod på väckning 4.30 imorse, gissa om det kändes segt när det blev lite sent i säng. Höll ju på med ett tema från Målarboden, och den blev inte klar förräns strax före midnatt, inte kunde jag gå och lägga mig innan den blev klar heller   .

 

Men alla fall så kom vi ju fram där i god tid, reste upp tältet som börjar bli ganska härjad nu. Fjädrarna börjar lossna så snart blir det svårt att få upp det när man inte vet vilken pinne som hör vart. Man skulle behöva köpa färgad tejp och märka pinnarna. Så blev det dags för banvandring i agilityklass för oss. Det var Fredrik, en fd klubbkompis från Ludvika, men som även han har gått över till Fagersta KK som var domare på den banan. När vi då stod där och väntade på att bli påsläppta för banvandring så kände jag helt plötsligt marken gunga under mig   . Funderade vad det var för nåt, så såg jag en karl stå och hoppa för att hålla värmen (fryslort). Varje gång han hoppade så svajade marken till, undrar vad som fanns under den plan. Det som oroade mig mest med det loppet det var planen, kände att den var verkligen gropig. Var ju livrädd att jag skulle dratta på näsan. Men jag höll mig på fötterna .

 

Sen blev det våran tur, det var 2 hopphinder först, sen en böjd tunnel, och så tillbaka till det andra hopphindret, och då ser jag att bommen ligger i backen . Vart ju lite snopen när jag såg det, för Lizzie brukar nästan aldrig riva ett hopphinder. Men Lizzie hade visst hoppat precis som om hon inte hade rivit det. Sen körde vi på, det gick kanonbra, och snabbt, och vi kom till slalomet, och hon gick ur en pinne för tidigt . Men eftersom hon redan hade rivit ett hopp och vi hade 5 fel så struntade jag i det och vi fortsatte mot däcket och balansen som var efter det. Hon gick på balansen i full fartm, och hon sprang över den med bra fart. Så jag är trots det nöjd med det loppet.

 

Sen blev det lite väntan, och till slut dags för hopploppet, och där var det också en från våran klubb som var domare. Där blev jag lite orolig, för jag har ju varit med om hans banor förut . Man vet till slut inte om man har varit vid den tunneln en gång förut, eller om man är där för tredje gången. Men banan var bra, väldigt rolig. Där fixade vi alla konstigheter, tex att man efter den böjda tunneln skulle bakåt, eller nästa hopphinder stod nästan bredvid tunnelingången. Då måste man vara snabb där så att det inte blir för stor sväng som tar tid, så jag försöker hinna med och ropa Lizzies namn medans hon är i tunneln för att hon skall höra vart jag är nånstans, så att hon vet vilket håll hon skall till sen. Sen var det några hopphinder, och en rak tunnel, och där var det samma sak, när hon kommer ut ur tunneln så skall hon "bakåt", till ett hopphinder. Så kommer vi till slalomet, och hon går ut en pinne för tidigt igen   . Men då tänkte jag att jag måste ta in henne där, hon kanske har fått för sig att det är ok att gå ur för tidigt. Så vi fick 5 fel där. Sen kom vi igen till den raka tunneln, och där höll jag på att klanta till det, tänkte göra samma sväng där som förra gången. Men så kom jag på att hon skall ju snett till höger den här gången . Det gick ju bra alla fall, och vi kom i mål med 5 fel. Tiden vet jag inte än, har slutat och titta på resultatlistorna på plats, eftersom jag vet att dom kommer på den nya tävlingssidan förr eller senare.

 

Sen satt vi där och tittade hur det gick för dom andra klubbkompisarna, och när alla hade kört så började ta ner tältet. När vi stod där och höll på så hör jag speakern ropa " på åttonde plats har vi Marketta med Lizzie från Fagersta KK" . Gissa om jag vart snopen. Tidigare under dagen hade en sagt åt mig att vi säkert får pris. Nä det tror jag inte svarade jag, för det var ca 50 startande, och en hel del snabba hundar så jag trodde att vi skulle hamna nånstans i mitten som vanligt. Men nej, vi fick ett pris. Så jag valde en godisburk i plast. Ja, den var ju tom givetvis .

 

Nu vet jag inte när det blir en agilitytävling för våran del, officiella lär det inte bli förräns nån gång nästa år. Men inofficiella blir i vinter. Imorgon åker vi alla fall på en lydnadstävling.

 

Det här fick jag till Lizzie idag, hade ju beställt ett via en tävlingskompis. Vart lite paff när hon kom med den, för jag hade sagt att hon skulle ta reda på pris och höra av sig hur mycket den kostar så jag kan sätta in pengar åt henne. Men det hade hon missat, och hon hade glömt hur mycket den kostade så jag väntar på ett mail från henne på hur mycket den går på. Den är lite lång, men jag ville ha en som hängde bak över höfterna.

 

  

 

 

 
 
Gunilla

Gunilla

18 september 2010 21:24

GRATTIS till priset!
Man får pris när man minst anar det :)
Kul för Lizzie oxå förståss
Kram/Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards