Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Hänt under veckan!

Av Marru - 26 mars 2011 22:36

Ja, det har väl inte hänt nåt särskilt. Samma som alltid, tränat med hundar, besökt mamma ett par gånger. Igår var vi till Ludvika på Dollar store, de firade 10 år i Ludvika. Onsdag tränade jag agility med bara Clara, eftersom Lizzie har en tuff helg nu. I torsdags var det som vanligt rallylydnad.


Idag lördag har vi varit i Norberg, Lizzie och jag på en heldags träning. Det var en rolig dag igen. Den här gången tränade vi med tidtagning för att se ifall andra vändan går snabbare än första. Jag kom fram till att när det går riktigt bra för Lizzie och mig så är vi inte så himla mycket långsammare än dom snabbaste ekipagen. Fast inom agilityn gör några sekunder mycket. Men hoppbanan var den enda vi fick till riktigt bra sista gången, och där hade vi bästa tiden på 36.51, tror jag det var. Den snabbaste hunden gick strax under 32. Men det är hundar som tävlar i klass 3.


Imorgon är det då tävling igen, Västmanlands mästerskapen. 3 lopp, 1 agility och 2 hopp. Vi satsar på att klara oss utan disk imorgon. Jag har redan ställt fram väckarklockan  .


Jag släckte ner här 20.30 trots att maken muttrade. Men jag sa att alla andra gör det också, för är det nåt alla andra gör så hänger han på. Brukar fråga han om han följer efter om alla andra går ut på svag is  . Sen när jag tittade ut genom fönstret så såg jag att det bara var vi som släckt ner. Så mycket Eart Hour var det i Söderbärke  .

 
 
paula i pörtet

paula i pörtet

27 mars 2011 18:53

Hej, gjorde ni några fynd på Dollarstore? Det gjorde inte vi, det blev bara det gamla vanliga, rengöringsprodukter.,..
Letar gardiner till flera rum, men hittar inga jag vill ha! Utbudet verkar mest bestå av blommiga gardiner, om man nu inte vill ha blommor då får man tydligen nöja sig med enfärgat...
Jag tror det blir Nisses i veckan, dom har jättebra utbud, priserna är dock inte dom lägsta...
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards