Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Agilitytävling i Kungsör dag 1!

Av Marru - 3 september 2011 16:43

Nu blir det agilityinlägg igen, men det händer ju inte så mycket annat. Förutom att maken har blivit anmäld till 2 polisstationer, Bärkehus och kommunalråd mm för att han har kriminell verksamhet och har barn som jobbar åt han  . Eller att en annan granne har blivit anklagad för att ha avlyssningsapparater i källaren, och sitter och lyssnar av anmälarens telefon osv osv. Anmälan var på 11 sidor, och det var fler personer som vart med där. Ja, nu är personen i fråga själv anmäld, och det verkar gå vidare eftersom vi inte fått nåt från polisen än att ärendet inte tas upp. Hade hon bara skickat anmälan till polisen så hade vi nog inte brytt oss om det. Men när hon börjar sprida sina falska anklagelser runt hela kommunen, då är det att gå för lång. Men nog om våran lilla dokusåpa här i byn. Nu över till viktigare saker   .


Lizzie och jag har varit till Kungsör och tävlat idag. Vilken nyhet va  . Det är en 2-dagars tävling så vi skall dit imorgon igen, fast inte lika tidigt som idag. Idag så började vi med agilityklass, och banan verkade väldigt enkel, inga större problem förutom slalomet som kanske stod lite dumt till. Det blev också vårat problem. Hon gick in som hon skulle men efter andra pinnen så gick hon ur, men vi fortsatte så vi diskade oss. Jag fick dessutom reda på att hon hoppade över 2 kontaktfält    . Förut har jag ju kunnat springa på utan att bry mig så mycket om dom för hon har alltid tagit dom. Men nu när hon börjar få upp farten så skall jag kanske börja tänka på att vara med henne bättre där.


Det var väldig fart på tävlingen idag, så det dröjde inte länge förrän det blev dags för hoppklass. Där verkade banan betydligt krångligare. Eftersom inte alla byten fungerar med Lizzie så får jag tänka till 2 ggr när jag går banvandringen. Tex tänkte jag på ett ställe först göra ett byte, men så kom jag på sen att varför skulle jag göra det, fanns ju ingen anledning.  Så då kunde jag springa bredvid hennes högra sida i 6 hinder. Sen behövde jag bara göra 2 byten med henne på hela banan. Men det höll nästan på att stopp vid slalomet här också. Hon gick in rätt, sen tog hon ett steg framåt och jag tänkte att nu går hon ur igen. Hon stannade efter det steget och började titta på nåt, domaren eller vad vet jag. Men jag fick tillbaka henne utan att vi fick nåt fel där. Vi har ju fått hjälp av en person med att få upp farten. Helt plötsligt hörde jag henne stå vid banan och skrika för full hals "spring, fortare, ge järnet" . Kan ju säga att det sporrade rejält också, jättekul.


Så vi tog oss runt banan med noll fel, inga tidsfel. Vilket blev en 6:e plats och en pinne. Våran andra pinne i hoppklass   .

 
 
Pia

Pia

3 september 2011 19:03

Grattis till pinnen!!Vad roligt! Det andra löser sig nog det med. brukar bli så när man koncentrerar sig på en sak så missar man det man tyckt varit självklart! Men att du har en så kriminell man det hade jag aaaaaldrig trott!! =) Skämt åsido, vad tusan är det för människor däruppe hos er? har de inget annat för sig i livet än att de måste hitta på sådana historier???!!! Det är ju inte klokt!! Jisses!! Hoppas allt lugnar ner sig så ni får vara ifred.. Ha nu en skön lördag!! Min kommentarsföljetång beror på mitt dåliga minne!! Har du väl inte hört förr eller? ;)
tack för dina påminnelser, men nu finns det en på det senaste med.. Kramar! Pia

http://www.mimsan04.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

3 september 2011 21:48

Grattis till en bra dag, som dessutom avslutades hos mig. Herre je, vad har ni råkat ut för? Såna galenpannor det finns.
Jo, det vid viadukten är nog mitt barndomshem, vinkelhus och sist vi åkte förbi såg det ut som ett ......läger och mitt på gården stog en ovanligt stor militärlastbil.
Grannhuset är halft nerbrunnet om det inte rivits nu..?

http://farna.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

3 september 2011 23:59

Jösses vilka *galenpannor det finns:(
Konstiga saker ni råkat ut för :(
Har en släkting i Kungsör som jag dessvärre inte har ngn kontakt med längre av olika orsaker.
Så kan det vara.
Grattis till pinnen!

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards