Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Varit på Crufts idag ;)

Av Marru - 8 mars 2012 23:38

Idag började den stora utställningen Crufts i England. Jag har ju följt deras livesändningar i ett par år nu. Det har varit roligt och titta på agilitytävlingarna och freestylen. Nytt för i år är att de sänder via You Tube. Om det kan man tycka lite olika. Tror nog att dom på You Tube kanske inte var bereddda på att så många skulle titta samtidigt. För det var bara en massa strul. Det gick inte att titta i helskärm. Det gick backade flera gånger, så man fick hålla på och uppdatera. Försökte man titta i helskämr så upptäckte man att man inte visade samma sak som i den lilla  , hur nu det kunde vara möjligt. Alla fall så har jag tittat på lagtävlingar i agility, och individuella. Sen tittade jag lite på freestyle. På kvällen såg jag gruppfinalerna. Det var en lhasa apso som vann ena gruppfinalen och en pomeranian den andra. Vet inte om deras grupper är riktigt lika våra. Den första tror jag hette utility, och den andra toy. Ingen aning vad dom svenska motsvarigheterna är till dessa. Jag vet att collie går på lördag. Hoppas jag hinner se lördagens gruppfinal. 


Nåt som var positivt att tydligen så var några rasvinnare diskvalificerade efter veterinärkontroll. En bulldog och en pekinges. Kanske dom börjar ta tag i den ohälsosamma uppfödningen. Dom som blev diskade lär nog inte försöka ställa ut en liknande hund fler gånger. Samtidigt så blir det ju en varning till andra som föder upp efter samma normer. Men vad säger det om domaren som har dömt dessa hundar till rasvinnare   .


På morgonen tittade jag på agility. I det första loppet var det bara bc bland largehundarna. Och jag kan säga att jag inte vart imponerad av dom. För det första sprang dom alldeles för fort, och fick för vida svängar. Eller så gjorde farten att dom sprang förbi hindret de skulle ta.


Få se hur mycket jag hinner titta imorgon. Skall baka en tårta till mamma. Kan ju inte bjuda på fryst tårta ifall det skulle komma nån. Hon fyller ju alla fall 70 år. Hon har sagt när vi varit i affären och hon köper dom här munkarna och wienerbröden som finns i reakorgen, att hon håller på och sparar till sin 70-års dag   . När hon tinar dom i mikron så är det ingen som märker att dom var lite dagen efter   . Så jag skall försöka göra en tårta som en på klubben hade med sig nyligen. Med chokladpudding och marsankräm i fyllningen. Det lär bli intressant för jag har aldrig gjort chokladpudding. Visst tycker jag det är gott, och jag brukar ta det om det finns på tex julbord mm. Men jag har aldrig fått för mig att jag skall göra det själv. Så vi får väl se hur det går. Men jag skulle tro att det inte blir nån större invasion till mamma i helgen. Nån granne kanske som kommer förbi.


Igår kväll när jag gick och la mig var jag lite konstig i halsen. Men när jag vaknade på morgonen så var allt som vanligt. Nu är jag istället snorig. Men det har nog gått över till imorgon. Hade så en gång förra vintern. Blev kanonsnorig helt plötsligt, men nästa dag var det bortblåst.



 
 
Gunilla

Gunilla

9 mars 2012 01:08

crufts, har jag aldrig hört talas om vad det varför ngt, så nu var jag in på youtube och tittade på olika hundtävlingar där.

Chokladpudding är säkert gott oxå som fyllning i tårta. Ska nog testa det nästa gång, jag gör ngn tårta.

Kram/
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards