Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 juni 2012

Av Marru - 13 juni 2012 23:45

Skall väl börja med vädret. Första dagen på länge det inte har regnat. Dessutom så vart det väldigt fint till kvällen. Imorse så kändes det som om det skulle kunna börja regna, så jag tog på mig en vattentät jacka. Men inte kom det nåt, och den där jackan som skulle andas glömde bort och andas. Så jag höll knappt på att få av mig den när jag kom hem. Sen efter att jag gett hundarna mat så åkte jag till mamma.


Vad jag svor när jag kom fram dit. Precis när jag skall svänga in på uppfarten till garaget så kommer det en ekorre springande i full sula med en fågel efter sig. Kommer nu inte på vad fågeln heter nu, men det var en ganska vanlig sort.  Den var ungefär lika stor som ekorren. Ekorren klättrade upp i trädet som stod på tomten, och där uppe satt den och tjattrade på mig. Vilka bilder jag hade fått på den om jag haft min kamera med mig. Men som vanligt så hade jag den inte med. Så den fick väl sitta där i trädet och tjattra bäst den ville.


Efter att jag varit hos mamma en stund och vi varit till affären och kyrkogården så åkte jag hem. Maten idag bestod av frysta lådor från frysen. Hade ju inte hunnit med nåt annat. Sen åkte jag till Semla på agilityträning. Först hade vi ett styrelsemöte. Sen tränade vi. Egentligen så hade jag velat träna på slalomingångar, typ den som var på tävlingen i Frövi. Det vart nu alla fall en bana. Lizzie gick kanonbra. Clara däremot lunkade lite långsammare. Ungefär i samma takt som Lizzie gjorde förut. Funderar lite på om jag skulle låta Clara vila en stund från agilityträning. Men alla fall skall vi ha några träningstävlingar under sommaren. Ifall det är nån från klubbarna i närheten som vill komma. Kommer det ingen så kör på som en vanlig träning.


Efter träningen så började vi babbla igen, i vanlig ordning. Efter att vi pratat en stund så hängde jag med på en promenad eftersom Clara inte hade kissat. Det gjorde hon inte under promenaden heller. Så maken var ut en vända med henne efter att dom ätit.


Vi bestämde också att vi åker till Borlänge på lördag och tittar på Lydnad & Agility SM. Man får passa på nu när det är så nära.


 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards