Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Åter en måndag!

Av Marru - 3 september 2012 22:05

Nu är det väl höst officiellt då, för september är väl den första höstmånaden. Såg ju igår när vi åkte hem från tävlingen i Örbro vad gult det var överallt   . Ja, det var mycket mer gult i skogen därborta än här. Alltså jag vill inte, jag vill inte ha höst, jag vill inte ha mörkt, jag vill inte ha kallt, jag vill inte ha snö. Jag vill helt enkelt inte, inget av detta. Skall det vara så svårt att förstå.

 

Idag har jag alla fall varit till mamma. Har tvättat två mattor till oss nu när det vart så fint väder. Sen tog jag ner ett par gardiner åt henne som hon stoppade i tvättmaskinen. Dom var så tunna så jag hängde upp dom igen innan jag åkte därifrån. Jag håller på och städar lite hos henne bitvis. Snart så har jag tagit hela sovrummet. Det är bara hörnet bakom sovrumsdörren som behöver en genomgång. Sen går jag vidare till nästa rum.

 

Annars så har jag varit till brukshundsklubben, ja inte för att träna hund. För det gör jag på kennelklubben. Det var möte om rallylydnad. Det var ju meningen att det skulle komma nån från alla klubbar inom västmanlands distrikt för att komma med sina åsikter inför nästa regelrevidering inom rallylydnad. Intresset var ju väldigt stort. Vi var två från kennelklubben, och en från brukshundsklubben i Fagersta.

 

 

 
 
Bettan

Bettan

3 september 2012 23:32

ha ha ha va jag skrattade gott till ditt inlägg hos mig idag. =) Ja det finns människor till allt det är ett som är säkert. Jag har själv bara en sedan tidigare & denna jag gör nu är för minnets skull. Mamma & pappa är ju mitt allt för utom min egen lilla familj då.

Va snäll du är som hjälper din mor som du gör. Beundrar dig ska du veta. Vi är inte många som ställer upp.
masssssssa kramar till dig vännen

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helen och Tellus

4 september 2012 07:47

Alltid samma uppslutning när det är nåt ideellt! Ibland undrar man vad man håller på med....
Tur jag slipper fixa en massa åt mina föräldrar, ja hinner inte städa åt mig själv ens.... Det är ju så mycket roligare att träna hund och sitta vid datorn.
Jag har skapligt gott om plats till mina pelargoner, men vissa här hemma bara skakar på huvet. Tur det i alla fall, det finns visst de som blir arga!?
Städerskan på mitt jobb har över 200 pelargoner....
Jag har ju en jätte-änglatrumpet också, den får sambon hjälpa till att bära ut och in på vår och höst. Orkar inte krukan ensam.
Tyvärr vill den inte blomma i år, men det kanske är bra eftersom de inte luktar så himla gott....
Jag tog skott på den i går. Hoppas de överlever vintern.
Jag ser framför mig hur det såg ut i bilen, men vad gör man inte?!!
Ha det gott!

 
Kerstin

Kerstin

4 september 2012 08:40

Din mamma har det bra som har en dotter som du. Så hon bor hemma än, starkt gjort av er båda. Vad gäller pelargonen så kan jag nog svara bara jag mindes vilken hon tog. Hon kan väl maila mig ett foto så ska jag svara

http://farna.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

4 september 2012 22:44

Denna månad är det min blogg som fyller 4 år.
Tiden går fort ibland.
Får se vad nästkommanmde inlägg blir,
dom kommande åren.

Kram
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards