Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Veckoslut igen!

Av Marru - 14 september 2012 22:24

Nu är det fredag igen, och dagarna bara svischar förbi. Fast får väl hoppas att det lugnar ner sig lite nu. Imorse, alldeles innan jag vaknade så drömde jag nåt verkligen hemskt   . Jag öppnade persiennerna i köket, och det var alldeles vitt ute. Minst 20 cm med snö hade det kommit. Jag blev helt hysterisk och sprang fram och tillbaka och skrek "det kan inte ha kommit snö i september" . Det måste bero på min änglatrumpet. Jag väntar ju på att knopparna skall öppna sig så jag ser vad det är för färg på den, men jag är lite orolig att jag inte hinner se det. Visserligen så har en av knopparna spruckit lite så det kommer väl en blomma ut ur den om ett par dagar. Sa till maken en dag att vi måste nog ta in blomman snart. Men han sa bara att här skall det inte bäras in några träd   . Den är ju ganska stor, stammen är säkert en 5 cm i diameter.

 

Det var ju ett riktigt busväder imorse, men det regnade ju inte så mycket jag trodde att det skulle göra idag. Men det blåste en del. Återigen vart jag orolig för min änglatrumpet. Det är ju en gren redan som gått av på den i blåsten. Så nu fick jag oroa mig för den som knopparna är på. Ja, vilket elände det är med blommor   .

 
 
Gunilla

Gunilla

15 september 2012 00:19

:D Ja det är ett elände med blommor, håller jag med dig om.
Jag får ju inte dom att blomma, som jag vill, så för mig är det ett elände.
Jag har inte samma *gröna fingrar* som min mamma hade. Hon hade fullt med blommor hemma. Samma min mormor.

Bon Prix, den katalogen hade jag oxå en kort tid, men det var ingen katalog jag gillade precis. Var inga kläder som var min stil där tyckte jag. Den kom som reklam, vet inte varifrån, men sedan avbeställde jag den. Har några andra som jag brukar beställa från.

Ja nog kan amn drömma märkliga drömmar. Har jag oxå gjort ibland. Bl.a drömde jag för flera år sedan, att det gick båtar på land :)

Kram/
Gunilla

Trevlig helg

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Paula

Paula

15 september 2012 10:44

Ja tänk vilket elände med blommor, vad är det för fel på plastblommor, vissnar aldrig och kan duschas vid behov!
Kitty-böcker, jag minns att jag sålde hela min samling med Wahlströms ungdomsböcker, många var det, för jag tänkte att när jag får barn är dom antika och ingen vill läsa dem, men så blev det ju inte, min dotter läste samma böcker!
Ha en fin helg, nu skiner solen och ingen snö är i sikte, hihi

http://paulaz.se

 
Bettan

Bettan

15 september 2012 15:59

Ha ha ha ja det var rackarns va det kan ställa till det för en blommas skull. Men skönt att det bara var en dröm å inte verklighet när du drog upp persiennerna =)

Ha ha ha, ja du vännen. Hon ger sig aldrig =) Hoppas bara att du ska slippa få ovett för att du inte accepterade henne. Mig besöker hon var dag för att se vad jag skriver. Men det bjuder jag på. Men önskar att skiten kunde hålla sig borta. Kram med önskan om en fin lördag.

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards