Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 2 juni 2015

Colliekompisarnas road trip måndag!

Av Marru - 2 juni 2015 00:28

Jaha, då var det första juni och äntligen var det då dags och åka hem. På radion sa dom att maj varit den kallaste sen 1962. Nog har det varit kallt alltid. Men denna morgon jag ingen väckarklocka på väckning. Fast jag vaknade ju före 8 alla fall. Jag gjorde i ordning mig, och sen tog jag alla 4 hundarna och gick en morgonvända med dom. Det var tur att vi inte stötte på några djur. För dom tidigare dagarna så har dom vid ett par tillfällen blivit alldeles tokiga. Vet inte vad det är för djur dom fått vittring på. I fredags så såg jag ryggen av ett djur som försvann in i skogen. När jag senare skulle gå en vända med hundarna, och gick åt det hållet så blev dom alldeles vansinniga. Dom blir inte så tokiga ens när dom ser rådjur här hemma. Undrar om det var en hjort dom fick syn på. Dom blev lika tokiga i lördags när vi var på vår cacherunda. Fast då såg vi inga djur, men dom måste fått vittrning på nåt. 

 

Till slut så kom vi iväg. Den här gången tänkte vi åka på andra sidan om Vättern. Den här gången så höll jag ögonen hela tiden på skyltarna för chauffören i vår bil gör det tydligen inte. Till slut så kom vi på vägen mot Hjo, Karlsborg och vidare mot Örebro och hem. Vi stannade vi nåt ställe före Hjo, en rastplats. Det var ett fd värdshus eller hotell. Men alla fall så skulle det finnas en toalett där. Gick in dit och tände, och inget hände. Hmm.....skall jag chansa på att träffa rätt i mörkret   . Men sen började det sakta men säkert bli ljusare. Fast det dröjde ett tag innan det blev så ljus så att man såg hur det såg ut i toaletten. Ja, det var ju inte nå vidare. Den hade blivit rejält eftersatt i underhållet. När det var klart, så tog Felix och jag hundarna och gick en liten vända. Jag hade så klart kollat i mobilen redan om det fanns nån cahce där. Japp, 2 st ganska nära. Så vi tog den ena först. Sen tänkte jag att vi skippar den andra för det såg ut att den var ganska långt borta. Men maken såg ut och vara ganska lugn vid bilen, hoppade inte jämfota. Så jag bestämde att vi går och tar den andra också. 

 

Sen bar det iväg igen. Nästa stopp var det dags för mat. Vi kom till Karlsborg, och det är ett ställe jag hade velat undersöka lite mer. Men när man är ute med maken så är det för det mesta från punkt A till punkt B på kortast  möjliga tid som gäller. Lite tråkigt det. Men vi hittade en Sibylla där, så vi stannade där och åt. Sen en bensträckare för dom fyrbenta. Tyvärr inga cacher i närheten, eller en men den var för svår. 

 

     

 

Det blåste ganska rejält efter vägen. Vid ett ställe så höll dom på och röjde efter fallna träd. Det såg lite obehagligt vid vissa ställen när man såg träden. Men så äntligen kom vi hem. Bara och slänga av våra grejer ur bilen, och sen skjutsa hem Felix. Han skulle ju iväg på sin agilitykurs. Så jag åkte senare och hämtade han, och med mig hade jag Jeri också. När vi kom till Rastahyttan så var det stopp i trafiken. De hade satt upp en liten skylt om olycka efter vägen. Vi stod där en stund och jag tänkte att det är nog inte helt stopp i trafiken, eftersom det kom bilar från andra hållet, och vi rullade ju framåt lite då och då. Men det visade sig ju att det var såna som slutat och vänta, och de hade vänt. Satt och lyssnade på radion ifall dom skulle gå ut med nån information, och till slut så kom det. Vägen avstängd, och de hade inte fått nån prognos för hur länge. Jaha, då vänder vi också och åker på andra sian sjön. Vi blev en halvtimme sen till kursen. Men vi kom dit alla fall.

 

Under tiden Felix var på sin kurs, så tränade jag lite följsamhet och rallylydnad med Jeri. Det gick väldigt bra. Sen tog jag en liten paus, och så tänkte jag att jag provar en vända med han utan koppel. Följsamheten gick jättebra, och rallylydnadsmomenten jag körde med han gick lika bra. Tänk om han hade kunnat göra det på tävlingen också. När kursen var slut så körde jag samma kombinationer som dom gjorde med Jeri, och lite slalom. Han var med mig i det stora hela. Vid ett tillfälle tänkte han till skogen och pinka. Men när jag sa nej, så kom han tillbaka. 

 

Ja, det var dom 4 sista dagarna från oss. 

 

Glömde ju givetvis skriva om, hur roligt vi har haft det. Eller alla fall jag. Maken och Felix var ju bara med, och fick hjälpa till med hundarna. Men eftersom det bara var rallylydnad och agility i Osby, så blev det inte så mycket folk. På lördagen så grillade vi ju på kvällen, och alla satt tillsammans och ingen satt utanför. Utan vi var en enda grupp som alla hade en sak gemensamt, alla älskar collie.  Efter grillningen så fick vi en liten spaupplevelse. Jösses, vad vi skrattade. 

 
 
Ingen bild

Mailis Oskarsson

5 juni 2015 16:56

Hej Marketta!
Sitter vid datorn och kollar igenom alla länkar på bloggvänner!
Upptäcker att det är "bara" du och jag som uppdaterar varje dag?
Du skriver ju riktiga romaner nästan så du är ju enormt duktig!
Tänk att det var du som lurade in mig på detta att skaffa en blogg och nu är jag inne på 6:e året!
Ha...ha..ibland är man lättlurad!
Kramen från Köpings-Mailis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards