Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

I Värmland!

Av Marru - 16 maj 2012 23:51

Då har Lizzie och jag, och Ulrica och Råsa från Fliken kommit fram till Värmland. Vi är nu på Mimulus, där vi skall sova över. Härifrån har vi ca 10 minuter till Karlstads brukshundsklubb. Vi befinnner oss för tillfället i en gammal lagård. Ja, detn gammal lagård som är ombygd till nån sorts bed & breakfast. Har inte hunnit kolla runt stället så noga, vi kom ganska sent. Sen gick vi en vända med hundarna, och Lizzie har hunnit få på sig en massa fästingar, har nog plockat en 7 stycken på henne alla fall nu. Sen kollade vi in våra rum, och efter det har vi suttit och pratat rallylydnad. Det är ju det genomgående temat dom här dagarna  


Vi hade lite problem med att hitta hit. Vi svängde ju in på rätt väg först, men sa vi att det  kan det inte vara, så vi vände tillbaka och fortsatte en bit till  mot Karlstad. Men till slut så kom vi fram till att vi måste åkt för långt. Så vi stannade och frågade en karl som var rastade sin hund, men han ville bara prata engelska, så förstod vi att det var  ju ganska meningslöst. Men så stötte vi på en joggare. Nä han hade aldrig hört talas om Hösserud. Men så tog han  sin fina mobil, och skrev in namnet på en , och fick fram karta. Och då upptäckte vi att vi var på rätt väg när vi svängde in, skulle bara åkt ett par km till, så hade vi varit framme. Men nu vet vi alla fall vart Karlstads brukshundsklubb ligger, för den vägen har vi åkt förbi 2 ggr.


Men nu sitter jag här med ett mobilt segt bredband, så jag skippar besöken hos er så länge jag är här.



 
 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

17 maj 2012 00:41

mobilt segt bredband, ska man inte tala om hur seeeeeegt det är :(
Jag hade mobilt bredband första tiden jag hade flyttat hit, där jag bor nu
ojojoj, så seeeegt det var:(
Efter det så bytte jag till comhem.
Då blev det bättre som tur var.
Här har dom ju inte vanlig bredbandserver, utan bara comhem och Telia. Telia tycker jag är så dyrt. så jag tog comhem.

Så visst är mobilt bredband seegt som bara den, det håller jag fullständigt med om.


Kram

http://katternasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards