Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 3 september 2019

Rallylydnad!

Av Marru - 3 september 2019 23:15

Denna vecka är verkligen stressig. Varit till Ludvika på förmiddagen. Sen var jag till Volvo och bokade tid för service. Pengarna är gjorda för att rulla   . Var ju lite osäker på ifall kamrem var bytt. För i så fall skulle det bytas, och vattenpump. Sen har jag haft lite problem med att bromsen fastnar. Ibland så skakar hela bilen när man kör. Maken har försökt fixa det, bytt bromsbelägg mm. Men det är troligen bromsok. Hela det kalaset skulle gå på 23 000 kr   . Det var ju som hittat. Men så råkade jag hitta ett kvitto på att kamrem och vattenpump var bytt. Så genast så blev det 13 000 kr billigare. Men fick inte nån tid förrän i slutet av månaden. 

 

På kvällen skulle vi till Falun och tävla rallylydnad Viiru och jag. Hmmm....det gick ju så där lagomt bra igen. Förstår inte varför det skall vara så svårt. I måndags var vi till klubben och tränade. Det var valpagility där samtidigt, och en av dom hundarna löpte till och med. Viiru gick så fint, trots att vi ibland hamnade ganska nära kursarna. 

 

Men så igår så ville det sig inte. Banorna var inte speciellt svåra. Inte var det nåt spring heller på nån av dom. Första banan så sprang han direkt och nosade på frestelsen. Men han kom tillbaka till mig. Sen i frestelsen så var han tvungen och kolla den andra frestelsen. När vi kom till frestelsen andra gången, då var han inte längre intresserad av dom. När vi kom till moment åtta som var ett svängmoment. Då vände han sig om och tittade bakåt. Sen drog han mot domaren. Trodde att han som vanligt skulle fram och hälsa. Men nädå, han lyfte på benet, mot domaren   . Sen drog han iväg från banan. 

 

Andra banan låg lite bättre till ur uppvärmningssynpunkt än den första. Så jag höll på och värmde upp han, jobbade på våran bubbla. Jag tyckte jag fick till det ganska bra. Sen blev det vår tur att starta. Tog av han kopplet. Sen skulle vi in på banan. Hinner inte ens fram till startskylten förrän han drar, igen   . Det blev vår sjunde disk av åtta. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards