Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Vad dagarna går!

Av Marru - 24 februari 2009 22:53

Hann ju inte skriva nåt igår, eller om sanningen skall fram så glömde jag :-o. Hade jobb igår, fast den här veckan är det jobb i Ludvika som gäller, tyvärr :-(. Det blev en liten tabbe igår. Körde ju turer mellan Ludvika, Sunnansjö, Grängesberg. När jag kom från Sunnansjö till Grängesberg, så åker man förbi ett område de kallar för Björkås. Där klev det på en kille och frågade om jag åkte till ett ställe. Jag kände inte igen namnet, men han klev på alla fall. Han visste inte själv riktigt vart han skulle. Sen stod det att jag skulle till Öraberget, men det hade jag blandat ihop med Örntorp. Så jag åkte till Örntorp och sa åt killen att det här är sista hållplatsen. Sen när jag höll på och vände där så fick jag en magkänsla att nu är det nåt som inte stämmer. Man såg inga spår att nån backat där med buss, så jag ringde till trafikledningen och frågade om man skulle verkligen vända där. Då sa han, men du är ju i Örntorp, du skall till Öraberget, du skall svänga upp vid Konsum. Det var bara trampa på gasen och åka tillbaka in till Grängesberg, och upp till det där berget. Vi får väl hoppas killen som åkte med upp har kommit ner från Örntorp *S*. Så kan det gå. Det är ju omöjligt att man får linjekännedom på alla varianter de har på olika linjer. En del turer går där, men nästa skall inte gå där utan där osv. Ja, men det är den enda fadäsen jag har haft hittills.


Sen på kvällen var det upptakt på allmänlydnadskursen på brukshundsklubben. Skulle egentligen varit på agilitykurs, men ansåg att det var viktigare för tillfället. Vi kom alla fall överens om att vi skall gå lydnadskursen på onsdagar. Så hädanefter så är det agility - måndag, lydnad - onsdag, agility - torsdag, som gäller för Lizzie och mig.  Kanske våren kommer fortare nu.


Idag hade jag ett långt pass. Sista körningen var till Borlänge, och där hade jag 2 timmars uppehåll innan jag skulle köra tillbaka till Ludvika. I Borlänge passade jag på att gå på Kupolen, de har ju en tacorestaurang på Kupolen. Eftersom maken tycker att tacos är kärringmat, så gick jag och åt där. Det blev nån nachos de luxe. Det var kanongott. Så nu kan man vara nöjd länge på den fronten. När jag ätit så gick jag runt och kollade lite vad som har kommit till där, massor med nya affärer. Vi har ju inte varit på Kupolen på evigheter. Sen åkte jag upp till busstationen och satt i bussen och läste tills det var dags och åka hem. Imorgon skall Lizzie och jag åka till kennelklubben och ta igen agilitykursen vi missade igår. De har öppet hus där så vi skall passa på och träna lite samtidigt. Hoppas mina handskar jag glömde i helgen ligger kvar där.

 
 
Anette

Anette

25 februari 2009 08:23

Stackars dig, det låter ju jättekrångligt. Och vad läskigt om man sätter av folk på fel plats! Tur att inte min man tycker tacos är kärringmat, för det är ju jättegott. Men det är kött i och då äter min man det. Allt som är kött är ok.

http://malinrosa.blogg.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

25 februari 2009 19:56

Hallå, jag tycker du är superduktig bussförare. Inte konstigt att man kan blanda ihop två så lika namn, men du hade dina aningar och då fixade du till det. Härligt!

Jag och Gubben tycker inte så bra om majsbröd. Vi äter tackos i sådana där mjuka du vet. Nu kom jag på det, pitabröd.

Ja, så önskar jag dig och Lizzie lycka till på kurserna.

Kramiz

http://lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards