Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Maken blev fintad!

Av Marru - 20 april 2009 22:37

Idag när jag stod och diskade så började jag helt plötstligt tänka på agility, hur tråkigt det var att det inte blir nån träning för Lizzie och mig på klubben eftersom de har börjat med nya kurser. De tänker visserligen ha träning under helgen men på lördagen har vi lovat bort oss på annat, och söndagen skall Lizzie och jag åka och tävla.


Men alla fall när jag stod där och diskade så började jag fundera på nybörjarkursen som skulle börja idag. Tänkte varför inte maken kunde gå den med Clara, så jag gick till han och frågade om han inte kunde börja med Clara. Jag kan ringa och höra ifall det finns plats åt dom på kursen. Ja, du kan väl ringa och höra sa han, men jag tror inte de har plats för oss. Så jag ringer till instruktören och frågar om det finns plats för en till. Ja, såklart säger hon, skicka hit han bara.


Det gick så fort så han hann inte ens bli nervös, 2 timmar senare var han redan på väg. När han kom hem så var det 2 som var överlyckliga. Det hade gått kanonbra med Clara, hon hade tagit alla hinder. Överlag så var alla hundarna hemskt duktiga, så instruktören fick problem vad hon skulle fortsätta med i fortsättningen. Så nu blir det och börja träna in banor för dom. Så snart är Clara också tävlingsklar, en annan sak är om husse är tävlingsklar då.

 
 
Helan

Helan

21 april 2009 00:05

heeij.. bara lilla jaa igen..hihi..
Japp, lille Tille, var en stor liten goo kille. Hann inte träffa honom, men goa Troy har jag träffat, var hos dom då Troy var ca 2 månader eller så.. nu är han 2 år snart, å ska bli storebror snart.. guu, så kul, de har smått då när vi ska vara där.. spännande, å kul.

Hoppas bara de blir en varm å fin vecka där.. ska bli såå skönt.. kram på dej vännen. Helan.

http://helanshala.blogspot.com

 
Cina

Cina

21 april 2009 08:11

Härligt att det gick så bra!
Hoppas att husse är tävlingsklar ;)

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Airi

Airi

21 april 2009 08:57

Han får väl göra som jag tänker göra.Lära hunden att springa ensam och bara dirigera med finger och rösten.Vippbräda nästa typ haha

http://www.airislya.se

 
Maria

Maria

21 april 2009 09:35

Bara dom lärt sig hoppa en gång så brukar det gå bra sen, dom flesta älskar att hoppa och ger alltid järnet. Sen finns det dom som periodvis tycker att allt annat är mer intressant, som nosar och tycker allt är så härligt utom just hindren.
Men det finns kaniner som inte tycker hoppning är kul alls. Och alla kommer inte komma till den hösta klassen. Men så länge dom tycker det är kul får dom hoppa.

Va roligt att Clara tycker det är roligt med agility. Lajkas tass har precis läkt ihop så hon har börjat få springa lös igen och är såååå lycklig!

http://rostebos.blogg.se

 
Agneta

Agneta

21 april 2009 10:00

Va smart du är! Finta gubben.....
Duktiga är ni som tränar o tävlar, här har det bara blivt i vänstervarv ännu. Maija har gjort debut med bravur o Tess gick det också bra för, trots att hon nu tappar ALL päls.

//Agneta

http://www.simplesite.com/beyondbelief

 
Kerstin

Kerstin

21 april 2009 10:25

Vad kul för Clara (och husse) Jag försökte i går få med min gubbe med Zita på Måndagskursen och hade han i gungning. Fast när han kolla sitt arb schema så backade han ur, betala för nåt han bara kan vara med på hälften av gångerna. OK, han har rätt men jag hade tyckt det varit kul för dom båda. När han blir pensionär, då jäklar -:)

http://pellispricken.bloggagratis.se

 
Reneth

Reneth

21 april 2009 11:03

Härligt, med små snabba beslut. Hälsa gubben och Clara lycka till på kursen
Kramis
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Astrid

Astrid

21 april 2009 14:49

Vilken väldresserad karl du har som lyder utan att blinka
Skönt att slippa gruva jag är en gruvare
Så kul att det gick bra också

http://www.astridla.com

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

21 april 2009 22:37

Jo nä det börjar ge en ryggont att bära in dem i duschen nu... Gud vet vad Schack väger, han är en riktig bjässe. Det jobbiga är att det är minst 1-2 månader innan det torkar upp här och jag hatar skräpiga golv.. Jo lydnaden, det var inte säkert det skulle bli någon ytterligare kurs nu, dåligt med instuktörer tydligen. Men jag såg att den lokala BHK har ett gäng som träffas och tränar tillsammans i syfte att tävla. Sen om vi är nog kvalificerade vet jag inte, hundarna är dessutom bara ca 7 månader så... Det var egentligen 8 månaders gräns för att få gå allmänlydnad men jag tjatade in mig :-) Har du som mål att tävla iår med Lizzie?

http://collieforever.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards