Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Skitväder!

Av Marru - 19 februari 2010 23:45

Det har verkligen varit ett riktigt skitväder idag. Det har snöat och snöat, och det verkar aldrig ta slut. Har säkert kommit 2 dm snö idag. Löpsedlarna varnar för att ge sig ut imorgon. Men nu har jag lovat mamma att vi skall åka till Västerås imorgon. Mamma skall åka och titta på en finsk sångerska, och jag skall titta och lyssna på Pedro   . Hon sångerskan är på turne med dragspelaren som Numminen brukar vara ute med, han med dom häftiga mustacherna och det snygga dragspelet, en Giulietti pianodragspel med tangentbordet böjt och blå blommor med strass på. Jag hade också en Giulietti med blå blommor och strass, fast tangentbordet var alldeles vanligt. Skall nog ta med mig kameran ifall jag kan ta kort på dom, särskilt spelet för det är verkligen snyggt.

 
 
Gunilla

Gunilla

20 februari 2010 03:56

Alltså jag säger det igen, önskar så att jag kunde spela dragspel oxå.
Min mamma spelade ju dragsepl i unga år.
Jag har alltid gillat dragspelsmusik :)
Jag tog fick hennes dragspel för flera år sedan, men har inte spelat så mycket på det.
Kan ju inget om noter :(
Jag har väl *klinkat* på några tangenter då och då, men inte så mycket mer.
Måste försöka lära mig ngn gång att spela på det.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

kopings-mailis

20 februari 2010 10:27

Ha..ha..ja då förstår jag att du lider just nu,för det finns ju inget annat att prata om och titta på just nu än OS.
Skulle vara vädret då...det pratar alla om...
Försök att stå ut Marketta..bara en vecka kvar.
Kramis från Mailis!

 
Kerstin

Kerstin

20 februari 2010 14:34

Dragspel är jag uppvuxen med, hade en morbror som hade egen orkester och han hade ALLTID spelet med sig vart han åkte. Han körde vägskrapa och tog kafferast hos olika släkt på sina arbetspass. Jag älskade när han kom med sitt spel. Lyllos dig som kan spela!
Trist att hostan smittar men det blir väl så att alla 4 åker på det fast skönt att det verkar vara lindrigt.
Stackars din mor, kan bara tänka mig hur ont hon måste ha alltid. Fy! Dom har väl gett henne skoinlägg? Hjälper inte mycket men kanske en aning? Eller går det inte på hennes fötter?
Ha en mysig dag i V-ås och fota mycket så vi får se hur ni hade det

http://farna.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

20 februari 2010 20:59

Jag säger som Kerstin, LYLLOS dig som kan spela dragspel :):)
Nja, dom kanske ser ut som kapsyler dom jag gjorde, men det var inte det jag hade tänk mig iaf :)
Så det är upp till betraktaren som sagt, att se vad det är för ngt.
Jo det verkar bli bättre med png filer än gif filer, om man nu ska spara i det formatet.
Här snöar det så katternas kattgård har blivit översnöad :)
Dom längtar nog snart ut för att komma till sin rastgård igen, men det får vänta till våren.
Stackars din mamma som ska ha så ont :(
Usch stackare.

Ha en trevlit helg
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Annmi

Annmi

20 februari 2010 21:55

Jaa,här är vi insnöade tyvärr :(
Vill ju ha Vår/Sommar & ☼ nu...*Kram*

http://annmisblogg.blogspot.com/annmisblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards