Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 2 maj 2010

Körslaget!

Av Marru - 2 maj 2010 00:03

Nu är det avgjort, vilket lag som skulle vinna Körslaget. Team Moraeus tog hem segern, och dom var så grymt bra. Kvällens favorit idag var när dom sjöng Underbart, iförda folkdräkter. För det första är folkdräkten det allra finaste man kan ha på sig. För det andra så blir låten bara bättre och bättre för varje gång man hör det. Som bra två kom Du måste finnas. En tidigare favorit var Klinga mina klockor. Fast nästan alla låtar de sjungit i Körslaget har varit bra, med undantag för en. Då tänkte jag att nu trillar dom ur. Men det var ju bara en enda låt.

 

Lite fundersam blir man ju över vad det är med körerna från Dalarna som gör dom så bra. Första Körslaget vanns ju av Team Cans från Mora. De är den kör som jag tycker har varit bäst än så länge. År nummer 2 så hade vi kören från Älvdalen, den tyckte jag väl var lite sisådär. Men dom kom tvåa alla fall i Körslaget, så nån måste ju ha gillat dom också. Så nu i år, återigen en dalakör i toppen, som går och vinner igen.

 

Vem skall dom hitta till nästa år, eller de kanske inte vågar ta med nån från Dalarna nästa år. Bra alternativ kunde ju vara tex Björn Skifs med en kör från Vansbro, eller Svenne Rubin, där gäller förstås också Vansbro.

 

Säger bara "GRATTIS TEAM MORAEUS" ni var bäst     

 
 
Kerstin

Kerstin

2 maj 2010 17:47

Jag har bara sett Körslaget i korta stunder men jag håller med om Kalles Kör. Han ser ju oxå så mysig ut den mannen. Ja, vad kan det komma sig att Dalarna fått fram så många bra? Inte bara körer, sångare med. Björn Skifs bland annat. Masarna måste vara ett särdeles sjungande folk -:)
Vilken man hon har tjejen! Ser ju ut som ett lejon!
Hi hi, jo då, Färna är bra fast stranden är inte så fin som på kort, du vet att kameran ljuger alltid lite -:) Lite väl sluttande, svårt att hitta någonstans att sätta stolen.. Men vilken massa vitsippor, hade jag aldrig kunnat ana

http://farna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards