Colliekompisarna

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Marru - 27 oktober 2010 23:54

Ja, idag var det då den sista utomhusträningen för den här säsongen   , och den slutade lite snöpligt. Det var nästan inga som tränade. Rallylydnad blev det inget för vi är än så länge bara 3 som egentligen håller på med det aktivt, och 2 av dom skulle inte komma så då åkte inte jag heller tidigare. Så jag åkte dit till 18 när agilityträningen skulle börja. När jag kommer till Semla så är första frågan "skall du träna när det regnar ute". Ja, vadå det har vi väl gjort förut tänkte jag. Men alla fall så hade dom styrelsemöte där, och jag fick sitta med och lyssna. Det var mycket trevligt man hörde där, men det skriver jag inte om än eftersom det inte är offentligt. Fast kan ju nämna alla fall att klubben har fått en förfrågan om rallylydnadskurs, så vi kommer att ha en helgkurs så snart som möjligt så att dom som går den skall ha chans och tävla på våra träningstävlingar vi skall ha i vinter.


Sen blev det rulltårta efter det. Det var ju sagt att den som klarar av den krångliga banan förra veckan skulle bjuda på tårta, ja tårta som tårta, rulltårta är ju en tårta   . Tur att vi inte klarade den, fast det förstod jag ju på en gång att vi inte gör. Lizzie har inte så mycket drag i sig.


Men jag gick alla fall ner på plan med Lizzie och Clara och körde ett par vändor med båda på banan som fanns där. Körde 3 ggr med Lizzie och hon tog allt kanon, tom slalomet gick hon felfritt. Sen körde jag med Clara ett par ggr. Fortfarande har vi lite tveksamheter vid hindrena, jag måste vara väldigt nogrann när jag visar henne för att hon inte skall springa förbi. Men jag tar henne runt en hel bana utan problem nu. Det är bara slalomet vi behöver träna på för den kan hon inte, men den kommer säkert också när talgljuset trillar ner i det lilla blå   .


Så nästa vecka börjar vi åka till Norberg, onsdagar för agilityträning och på torsdagar för rallylydnad. Det är träning på måndagarna också men jag tror det räcker med dom 2 dagarna för våran del.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards