Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Tävlingshelg igen!

Av Marru - 6 december 2010 00:12

Ja, då har man tillbringat hela helgen i Norberg åter igen. I lördags var det då den andra tävlingen i Vintercupen. 3 gånger hoppklass var det. Hade med mig både Clara och Lizzie. Hade lite otur med att Clara skulle gå först i alla 3, då brukar det inte bli så bra med Lizzie. Första loppet med Clara blev som det blev igen, och därmed var det lite hafsigt med Lizzie också. Fick också till mina tvärnitar alla fall 3 gånger, och till slut så diskade vi oss.


Andra loppet tänkte jag med Clara att jag kör bara en del av banan med henne, för att hon skall tycka att det är roligt, fast då ville inte hon gör nåt mer. Med Lizzie gick det lite bättre, fick bara en tvärnit, och hon kom på fjortonde plats. Tycker hon har tappat lite fart igen, tror hon är på gång och börja löpa snart. Farina löpte ju alldeles nyligen.


Tredje loppet körde jag inte alls med Clara. Det loppet tyckte jag gick ganska bra. Sen kom vi till slutet, bara 2 hinder kvar, och vad gör jag. Glömmer bort vart jag skall   . Står där på banan och tittar, tittar bakåt, och tycker lite att det kanske är ditåt, men känns alla fall lite fel. Sen kom jag på att jag kanske skall titta vad det är för nummer vi passerat, nr 17, ja då är det ju bara och hitta nummer 18. Men där är den ju mitt framför näsan på mig   . Det var ju bara och skicka henne över det hopphindret och sen tillbaka över hindret som stod bredvid. Fast jag stod där länge och funderade på vart vi skulle så kom hon på plats 13. Skulle ha varit roligt och veta vilken placering vi fått ifall inte jag fått hjärnsläpp   , för jag stod där ganska länge och funderade.


Ja, så idag var det då dags för rallylydnaden. Vi fick återigen vara domare eftersom vi inte fått tag på henne som har lovat att vara det under 2 tävlingar, och nu är det bara 3 kvar av våra 5. Vi får väl hoppas att hon håller vad hon lovat, och tar 2 av dom som är kvar efter nyår. Men alla fall så hade vi ritat en bana vi tyckte verkade ganska bra. Det var 16 anmälda, men det var några som inte kom så till slut vart vi bara 12, med en efteranmäld. Det kom en som kunde döma oss, så vi fick alla fall vara med i tävlingen till slut. Vi hade bara planerat banan, vi hade ju inte provat den med hundarna. Ja, det hela slutade med att Lizzie vann, och Clara kom fyra. Ja, det var väl våran helg det. Tänker nog åka på agilityträning imorgon. Innan vi åkte därifrån så gjorde vi agilitybanan vi körde igår, den där jag fick hjärnsläpp. Vi skall träna på den.

 
 
Kerstin

Kerstin

9 december 2010 11:27

Aj, aj, matte ska inte stå och fundera på banan ju -:)
Vad kallt ni har det, fy. Här har vi fått en rejäl värmebölja

http://farna.bloggplatsen.se

 
missy

missy

10 december 2010 22:14

Hej

Har ni kallt ikväll ? Vi har det jättekallt just nu och det ska tydligen stanna kvar hela helgen.
usch vart på begravning idag :( Pappas fru dog.
va det va synd om honom,han tog inte ögonen från kistan under hela cermonin

Hoppas allt är bra med dig och din fam

kram

http://me-my-precious.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards