Colliekompisarna

Alla inlägg den 31 december 2010

Av Marru - 31 december 2010 14:28

 

Av Marru - 31 december 2010 13:20

Kanske dags för en liten sammanfattning av året som gått.  Det här är året då Micki och Farina får pension från agilityn. Man börjar se på Micki att han börjar bli gammal, Farina busar på som vanligt med alla hon ser. Men hon ville inte gärna hoppa över dom höga hopphindrena. Micki fyllde ju 9 år i november, och Farina blir 9 år i februari.


Lizzie har tävlat i agility ganska mycket under året, men det har inte blivit några pinnar för våran del. Som bästa placering blev hon trea på en tävling i Dala-Floda i höst, men lite för långsam för att få en pinne. Vi har även tävlat i rallylydnad, och i år så har vi till slut fått ihop 3 godkända resultat. Så nu får vi tävla i fortsättningsklass, och det tänker jag försöka till våren. Vi håller på och tränar dom momenten för fullt nu. Sen har vi också tävlat i lydnad 2 ggr. Är nöjd med båda gångerna, sista tävlingen så fick vi 2 poäng från första priset. Men nästa sommar kommer vi att ta det, första priset alltså. Går det som vi vill så får vi ihop 3 st första pris.


Clara har fått tävla i rallylydnad. Hennes första tävling som jag inte trodde på så mycket, för hon har ju inte fått träna så mycket, gick kanonbra. Tredje placering med 93 poäng tror jag det var. Clara har fått 2 godkända resultat i rallylydnad, men hon har ju också bara tävlat 2 gånger. Agility börjar hon tycka är roligt. Men hon vill inte riktigt än springa banan som jag vill. Fast hon får väl springa som hon vill ett tag till, så att hon upptäcker att det faktiskt är roligt. Hon har ju börjat vifta på svansen när vi är och tränar.


Jag då, ja jag har slutat och köra buss. Mina 75 dagar som jag fick stämpla vid sidan av jobb tog ju slut. Men nån vecka efter att jag sa upp mig så fick jag brev från A-kassan att jag har jobbat ihop en ny stämpelperiod, så egentligen så har jag 75 nya dagar. Men det får vara, det blir bara sämre och sämre på bussidan. Men har fått lite tips om annat.


Just nu för tillfället är jag lite febrig, halsen känns som om den var full av gröt. Mamma ligger fortfarande på lasarett, och jag kan inte som det är nu åka och hälsa på henne.


Ja, det var väl lite om året. Nästa år skall rallylydnaden troligtvis bli officiell. Där är ju chanserna stora att Lizzie klarar av nybörjarklassen ganska fort, om vi hittar tävlingar. Clara tror jag också fixar nybörjarklassen nästa år. Får väl hoppas att Lizzie fixar en pinne i agilityn nästa år, fast vi gråter inte heller om vi blir utan. Men visst vore det roligt.  Hoppas att Clara är färdig och starta i hoppklass till Gurkhoppet i Västerås i maj. Sen skall ju Lizzie ha 1:priset i lydnad, och gärna LP1.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards