Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Dagens händelser!

Av Marru - 14 maj 2009 22:03

Idag har det varit en ganska lugn dag. Var till arbetsförmedlingen, hade ett första möte med handläggaren. Han skulle göra en handlingsplan till hösten när jag skall dit igen. I september sa han att det skulle bli, sen skall vi kolla läget. Jag skulle haft med mig papper från Virsbo, men trots att jag har ringt om dom så har de inte kommit än fast de skulle komma senast i början av veckan. Men han tog kopior på mina andra arbetsbetyg och betyg från Komvux mm.


Sen senare på dagen var jag till frissan, skönt att få ordning på håret igen. Jag blev ju inte så nöjd efter förra gången när jag klippte mig i Borlänge. Tänker jag aldrig mer göra igen, fast jag var på samma ställe som jag har varit på när vi bodde där. Har väl aldrig hört att spikrakt hår behöver plattas med en plattång innan man klipper. Och lika platt låg det när jag gick därifrån. Nej, där var jag inte alls nöjd.


Sen var vi till huset och tog bort högen med skräp från igår, och jag krattade med våran fina kratta *S*. Måste erkänna att nu börjar den där stora pilen bli lite utrotningshotad. Det var ju hur mycket kvistar som helst som ramlat ner sen igår, nästan så att man fick börja kratta igen. Sen var jag ute med Micki och Lizzie på en liten promenad på hälsospåret. Clara och Farina var med husse på agilitykurs. Farina har börjat gå kanonbra nu, så vi får se om husse tänker tävla med henne.


Tog en bild på kvällspromenaden, den bilden ger väl hopp inför hösten. Blåbären blommor nu, får väl hoppas att det inte blir frost under blomningen så att det blir nå bär.


 
 
A-C

A-C

14 maj 2009 22:51

Men Marketta !! Du har jun sommar hos dig. Så härligt. Jag har just varit ute och sett att mina vitsippor blommar. Ja du tävla är inte lätt. Nog förstod jag att jag inte skulle plocka så många poeng. Gammla kärringar har inget att sätta mot så söta barn. Men jag har deltagit och det är det som räknas :-) Jag tycker att din bild oxå visade på bra kontakt och hundkännsla. Men det är väl samma där Kärringar i olika åldrar ska hålla sig bakom kamerna :-)

http://acin.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

15 maj 2009 03:03

Jag har oxå blivit "tillplattad" med platt tång så jag vet hur du känner dig. Inte är det snyggt precis, håller jag med om. Var till en ny frissa förra året och dit tänker jag INTE gå igen. Ska försöka hitta ngn bra frissa framöver. Jag sa att jag ville ha lite "form" på håret men det blev rakt istället :((
Nä, så det är lika bra att söka upp ngn bra frissa.
Önskar att jag hade pengar, så jag kunde köpa ett hus istället, för att bo i lgh. Gillar ju att pyssla i trädgård med mera. Min Kära Mormor hade stor tomt, som man kunde hjälpa henne med, när hon blev äldre och inte orkade så mycket.
Blir verkligen avundsjuk på dig :))

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Viktoria

15 maj 2009 06:38

Vilken härlig syn! Jag älskar blåbär!
Får åka upp till min son Gävle och plocka i sommar.
Nu törs jag kommentera bilderna:-)
Både din och A-C bilder är kanonbra:-)
Nä, A-C, fram med kärringarna.


 
Sarah

Sarah

15 maj 2009 09:53

norra finland är över björneborg för oss sydlänningar =D detta gäller österbotten =)

http://www.thiindra.blogg.se

 
Reneth

Reneth

15 maj 2009 10:44

Jo precis så är det med tänderna och öronen. Men de flesta öronen reser sig igen nästan på en gång efter det att man börjar få nya tänder. Eventuellt kan man tejpa öronen lite grann som stöd. Av våra valpar var det Albus som hade ett fladderöra en tid som liten Han har varit tejpad en dag, men inte mera. Yacki var tejpad under tandlossning några dygn, men Iddi hade jag tejpad ofta som liten. Hennes öron var vingliga i början. Nu ska man väl för rättvisans skull säga att våra pappisars öron är jättestora även för att vara pappisar. De blir mycket snygga som vuxna. Jag tror att alla valparna hade ärvt mammas jätteöron, men Balrog har inte heller små öron. Han är så söt Iddis kille. I dag är Abbe här för hans matte jobbar dag och gissa om han har blivit fejad av Iddi och sin syster. Han måste ha varit otroligt smutsig. Öronen är rengjorda så där hundra gånger..
Önskar er en trevlig helg
Kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Astrid

Astrid

15 maj 2009 11:10

Här har folk planterat pilar och inte många år efter så har dom tagit bort dessa.
Närmaste granne har sågat bort hel kronan, så vi får se hur den blir
visst är blåbärsris vackert?

http://www.astridla.com

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

16 maj 2009 16:56

Hej! Jag hoppas verkligen vi får mer blåbär än i fjol, då lyste blåbären med sin frånvaro, endast riset stod grönt och fint. Kanske var det frost för sent, jag vet inte riktigt.
Två timmars gräsklippning låter drygt, då är det nog värt en investering så man hinner ha lite kul också!
Sitter o väntar på dotra från Falun, tänk att det kan ta flera timmar hit, när vi åker dit går det undan...ja, jag vet vad som felas, Kupolen o andra köpcentrum på vägen hit...
Ha en skön helg, här blåser det snålt!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards