Colliekompisarna

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Marru - 9 januari 2012 22:56

ör julen i detta hus nu. Det enda som finns kvar är en röd hög i tvättkorgen. Ja, gardinerna fick hänga till idag för jag hade inte tid eller ork att ta dom under helgen. Men nu är allt juligt borta, dukar, gardiner och ljusstakar mm.  Det är ju en av fördelerna med julen, allt känns så nytt och fräscht. Fast det är samma gamla som innan julen, men de har ju varit undangömda ett tag. Men nu är den gamla ordningen återställd. Mina collie står på bokhyllan där tomtarna stod. Ja, nu är det är det ju inte bara collie på hyllan. Har ju dom flesta i andra sovrummet, men en del får vara här. Tror inte att det annars skulle bli så mycket omväxling i detta hus. Är ju inte så mycket för inredning, och absolut inte för det här hysteriska kring att det skall vara vitt, vitt, vitt överallt. Förresten, lever man med 4 collie i huset så får man ju anpassa sitt liv efter det. Och det gör jag mer än gärna. Hellre hundar än ett kliniskt vitt hem    .


Maken satt och slötittade på tv, det var nåt program från dansbandsgalan i Malung. Där visade dom det här som påstås vara en dans och heter gnussning. Alltså, det ser ju bara så äckligt ut det bara kan bli. Vad är det för fel med en vanlig dansfattning. Jag förstår väl om man dansar så med sin man, kille eller sambo. Men man ställer väl sig inte och gnuggar pannor med vilt främmande svettiga karlar   .  Bara tanken får mig och rysa.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards