Colliekompisarna

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Marru - 2 februari 2012 23:09

Idag var det lite mycket och göra. Först tog jag en morgonpromenad med systrarna. Sen hem och äta frukost, brukar alltid när jag bara kan äta frukosten efte att jag gått med dom. Fast då brukar det väl för det mesta bli som brunch då   . Sen åkte jag iväg till Falun för att hämta hem mamma. Hittar hennes på rummet, och vilket rum sen   . Har väl aldrig sett ett sånt rum på ett lasarett förut. Det var ju nästan som en lyxsvit. Men en stor platt-tv, en egen stor toalett med dusch. Fast jag vart lite snopen när jag såg sängen. Det satt nya fina sänggavlar i trä på den, men när jag blickade neråt så såg jag en gammal stålsäng där färgen hade lossnat på. Mamma hade trott att det skulle ramla ihop under natten när hon vände sig i den. Men annars var det kanonfint i rummet. Maten hade varit mycket godare i Falun än i Ludvika.


Sen åkte vi till Ica Maxi i Borlänge och handlade lite. Jag hade ju hoppats att dom hade matlådorna för 10 kr/st där, som dom ofta har haft när vi varit dit. Har börjat byta ut dom gamla matlådorna till nya. Fast det har inte gått så värst bra för nu är frysen full av matlådor, både gamla och nya. Börjar bli dags och rensa lite där igen. Jag köpte faktiskt årets första semlor idag. Sen plockade jag ihop en sallad åt mig som jag skulle äta hemma.


Sen åkte vi till Smébacken, jag satt där och fikade en stund, sen blev det full fart hemåt. Slänge i mig salladen under tiden maken åkte upp på byn och köpte mat åt sig. Han åkte till kiosken och köpte korv med mos. När han kom hem igen så hade jag ätit, packat ihop grejer och så var det dags och åka iväg igen.


Nu blev det ett dubbelpass igen, lydnad och rallylydnad. I lydnaden tränade vi linförighet som vanligt. Dom där vänsterhalterna vill inte riktigt sitta, hon hamnar för långt fram. Sen tränade jag lite ställande, hopp och hålla i apporten. Jag måste jobba på att få henne och hålla i apporten med ett fastare grepp. Och att hålla den ända tills jag säger stopp, och inte släppa den så fort jag börjar sträcka fram handen. Ja, och så körde vi en platsliggning också innan dom andra började komma in.  Nu är det länge sen Lizzie har rest sig på en platsliggning.


Sen blev det rallylydnadsträning. Idag fick det bli bara en nybörjarbana, vi var så några där. Sen i ena änden av hallen så ställde vi upp ett hopphinder. Jag ville prova med Lizzie om jag skulle kunna gå bredvid hoppet utan att dra sig mot hindret. Ja, första gången gick det inte så bra. Hon drog ju mot hopphindret i ful sula. Sen gick det bättre, hon hoppade inte över. Men jag tänkte att hon skulle göra en snurr, och den gick inte så bra i början. Det var ju på en av våra träningstävlingar som vi vart underkända just på grund av det. Hon skulle göra en snurr, men det stod ett hopphinder i närheten, så hon tog ju den med glädje och fart som den agilityhund hon är  .


När vi hade tränat klart så var det dags och börja bygga agilitybanan till lördagens tävling. Vad det skall bli kul och tävla igen. Sitter och funderar ifall man skulle fixa en EFIT-dag vid sidan om tävlingen. Men det går nog inte, skall ju sitta och ta hand om datorn i small och medium, och då hinner jag ju inte knäppa kort en gång i timmen. Eller ........... Skall nog fundera ett tag till, det skulle kunna gå.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards